یک نظرسنجی جدید نشان داد که ۴۶ درصد صهیونیست‌ها نگران وقوع جنگ داخلی در سرزمین‌های اشغالی در سایه شکاف‌ها و بحران‌های موجود هستند.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» در گزارشی درباره وضعیت افکار عمومی در سرزمین‌های اشغالی، نوشت: یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که ۴۶ درصد اسرائیلی ها نگران جنگ داخلی هستند.

براساس این گزارش، ۴۸ درصد صهیونیست ها نیز خواهان توافق آتش بس در نوار غزه، به جای گسترش جنگ و درگیری با حزب الله لبنان و ایران هستند.

این نظرسنجی، وضعیت آرای انتخاباتی ائتلاف راست‌گرای حاکم به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را نیز پایین‌تر از ائتلاف اپوزیسیون رقیب نشان داد و براساس آن، در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در سرزمین های اشغالی، ائتلاف حاکم ۵۳ کرسی و ائتلاف اپوزیسیون ۵۷ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست (پارلمان) را کسب خواهد کرد. احزاب عربی نیز ۱۰ کرسی را کسب می کنند.

براساس این گزارش، حزب «لیکود» ۲۲ کرسی، حزب «اتحاد» ۲۰ کرسی، حزب «یسرائیل بیتنو» ۱۵ کرسی، حزب «یش عتید» ۱۳ کرسی، حزب «شاس» ۱۰ کرسی، حزب «عوتسما یهودیت» ۱۰ کرسی، حزب «دموکرات ها» (ائتلاف حزب «کار» و حزب «مرتس») ۹ کرسی، حزب «اتحاد یهودیت توراتی» ۷ کرسی، حزب «فهرست جبهه عربی» ۵ کرسی، حزب «فهرست متحد عربی» ۵ کرسی و حزب «صهیونیسم دینی» ۴ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست را کسب خواهند کرد.

نتایج یک نظرسنجی جدید که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی انجام داده نیز نشان داد که ۶۲درصد صهیونیست‌ها معتقدند بازگرداندن اسرای صهیونیست مهم‌تر از تداوم جنگ علیه نوار غزه تا به زعم آنها تحقق پیروزی است.

بر اساس این نظرسنجی، فقط ۲۹ درصد از صهیونیست‌ها بر این باورند که تداوم جنگ مهم‌تر از آزادی اسرای صهیونیست موجود در نوار غزه است.

همچنین ۵۱ درصد صهیونیست‌ها براساس این نظرسنجی معتقدند که با توجه به منافع و ملاحظات سیاسی نتانیاهو، توافق تبادل‌اسرا با مقاومت فلسطین انجام نخواهد شد.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات «طوفان الاقصی» و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، رژیم اسرائیل با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای یاد شده را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه کشته شده‌اند.

مخالفت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم را سلب کرده است. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده‌های این اسرا در سرزمین‌های اشغالی شده است.

در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد، بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می‌کند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار