نخست وزیر عراق گفت: مقاومت زنان در ایستادگی فرزندان غزه در برابر وحشگیری‌های صهیونیست‌ها بسیار موثر بوده است.

«محمد شیاع سودانی»، نخست وزیر عراق روز شنبه در پانزدهمین نشست سالانه «روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان» که با شعار «إکرام‌ها تنمیة وطن»، (تکریم زن، عامل توسعه میهن است) که با حضور مقامات عراقی در دفتر جریان حکمت ملی عراق در بغداد برگزار شد، حملات وحشیانه صهیونیست‎ها از جمله حمله امروز به مدرسه التابعین که بیش از یکصد شهید بر جا گذاشت را محکوم کرد.

نخست وزیر عراق افزود: جامعه ما با درد و رنج‌های زیادی چه در مقابله با دیکتاتوری و چه مبارزه با تروریسم روبه‌رو بوده است و اگر زنان نبودند بسیاری از پیروزی‌ها اتفاق نمی‌افتاد.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنفرانس نشان از آن است که بستر مهمی در کشور برای تبادل نظر و حمایت از نقش موثر زنان ایجاد شده است، تاکید کرد که ما معتقدیم اگر موضعگیری‌های زنان نبود، روند بزرگ‌ترین تغییرات تاریخ صورت نمی‌گرفت.

سودانی با اشاره به تعالیم اسلامی و تاکید آنها بر نقش استثنایی زن گفت: تمامی برنامه‌ها برای توسعه باید با حمایت جامعه از جمله زنان همراه باشد و ما شاهدیم که زنان در دولت عراق و دیگر نهاد‌ها نقش‌هایی محوری دارند و ما تلاش کرده‌ایم شواری عالی زنان را ایجاد کنیم تا تمامی تصمیمات مربوط به آنها را اتخاذ کنیم. دولت ما به خوبی درک کرده است که اصلاحات اقتصادی و اجتماعی با همکاری زنان جامعه میسر خواهد بود.

وی در ادامه به تلاش‌های صورت گرفته در راستای حمایت از حقوق زنان در جامعه عراق اشاره و عنوان کرد: ما برای زنان کرسی‌های ثابتی در گروه‌های پزشکی و دارندگان مدارک عالیه در نظر گرفته ایم و دولت ما در بخش حمایت‌های اجتماعی و بخش‌های کشاورزی به زنان بهای زیادی داده است.

نخست وزیر عراق در پایان اعلام کرد که دولت به دنبال تشکیل شورای عالی امور زنان به عنوان دروازه برنامه ریزی و اجرایی مستقیم است.

در پانزدهمین نشست سالانه «روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان» که با شعار «إکرام‌ها تنمیة وطن»، (تکریم زن، عامل توسعه میهن است) با حضور مقامات عراقی در دفتر جریان حکمت ملی عراق در بغداد برگزار شد.

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق و فائق زیدان رییس شورای عالی قضایی عراق و محسن مندولاوی نایب رییس پارلمان عراق از دیگر سخنرانان این نشست بودند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
در این مدت 10 ماه کشتار و قتل عام مردم غزه با حمایت کامل آمریکا جنایتکار بود ثابت کرد و نشان داد که صهیونیست ها جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار مردم غزه را می کشند و قتل عام می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
آمریکا جنایتکار مسئول مستقیم و کامل جنایت‌های رژیم صهیونیستی جنایتکار است و هم اروپا جنایتکار مسئول مستقیم و کامل جنایت‌های رژیم صهیونیستی جنایتکار است.
آخرین اخبار