رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به بسترسازی دولت برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی، گفت: ۱۸ هزار تشکل مردم نهاد برای ورود به حوزه آسیب‌های اجتماعی ساماندهی شده و مشاوره و فعالیت‌های میدانی اثرگذاری را آغاز کرده‌اند.

محمد عباسی،رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه در دولت سیزدهم، سازمان امور اجتماعی توجه ویژه‌ای به آسیب‌های اجتماعی داشت که در این بین توجه به فضای مجازی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفت گفت: هجمه بالای مظاهر غیراخلاقی و فساد در فضای مجازی نشان‌دهنده تلاش دشمنان برای تغییر سبک زندگی مردم است.

وی با اشاره به تغییر سبک زندگی با توسعه شبکه‌های اجتماعی در سطح جهان، ادامه داد: مشکلات اقتصادی تنها بخشی از علت شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی است و علت اصلی آسیب‌های اجتماعی نوع سبک زندگی افراد است که بخش مهمی از آن بخاطر تأثیرپذیری از فرهنگ غربی بوجود آمده است.

وی گفت: در سازمان امور اجتماعی کشور بالغ بر ۱۰ کارگروه برای رصد و مدیریت آسیب‌های اجتماعی در ابعاد مختلف آن تشکیل شده تا با تجمیع استعدادها، ورود به حوزه مدیریت آسیب‌های اجتماعی با ایفای نقش گروه‌های مردمی صورت بگیرد.

عباسی با اشاره به راه‌اندازی مرکز ملی نوآوری اجتماعی دیجیتال ایران «منادا» در قم، اظهار کرد: رسالت اصلی این مرکز، استفاده از ظرفیت هنر و رسانه برای مدیریت و رصد آسیب‌های اجتماعی با همراهی گرو‌های مردمی و موسسات علمی و فرهنگی است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: شناسایی نقاط هدف در حوزه آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی و پاسخ هنرمندانه به آن در قالب، فیلم، انیشمین، عکس و ... اقدام مهمی است که در مرکز نوآوری اجتماعی دیجیتال ایران دنبال می‌شود.

وی یادآور شد: گروه‌های مردمی، اندیشمندان و مدیران سه گروه و نقطه هدف در رصد و ورود به حوزه آسیب‌های اجتماعی است که بدون مداخله جدی هرکدام از آنها، برنامه ریزی‌های انجام شده به نقطه مطلوب نمی‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار