مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم گفت:پیش‌بینی می‌شود، در طول ایام اربعین امسال ۴۰۰ هزار زائر در ۵۰ نقطه از شهر قم اسکان پیدا کنند.

مهدی قربانی‌کرم اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار زائر ایرانی و غیرایرانی در مواکب قرارگاه مردمی اربعین در این استان اسکان یافتند.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود، در اربعین امسال ۴۰۰ هزار زائر از بیش از ۳۵ کشور دنیا در در ۵۰ نقطه از شهر اسکان یابند.

او ادامه داد: فعالیت‌های این قرارگاه از پنجم ماه صفر (۲۰ مردادماه جاری) به مدت یک ماه تا ۲۰ شهریورماه امسال برای خدمت‌رسانی به زائران ایرانی و خارجی اربعین حسینی (ع) در مسیر رفت‌وبرگشت زائران فعال خواهد بود.

او بیان کرد: قرارگاه اربعین قم یک تشکیلات مردمی مشتمل بر ۱۰۸ کارگروه مردمی است که اقدام‌های آن به طور کامل بر اساس نظم و برنامه صورت می‌گیرد و هم اینک به یک الگو برای سراسر کشور تبدیل شده است.

قربانی‌کرم با اشاره به اجرای طرح «بیت الحسین» گفت: در این طرح تلاش می‌شود تا فرهنگ مهمانی زائران اربعین در بیش از ۵۰۰ خانه شخصی شهروندان در قالب یک سازوکار مشخص عملیاتی شود.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم تصریح کرد: مسجد مقدس جمکران و امامزاده جمال (ع) دو نقطه اصلی در پذیرش و اسکان زائران غیرایرانی می‌باشند.

او عنوان کرد: در صورتی که زمینی واگذار شود، قرارگاه مردمی اربعین قم با ساخت زائرسرا می‌تواند در طول سال و به صورت مستمر به خدمت‌رسانی به زائران ورودی به استان قم بپردازد.

امسال ۲۰ صفر، اربعین حسینی (ع) با ۴ شهریورماه مصادف شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار