مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: طرح آشکارسازی با استفاده از علائم و وسایل ترافیکی در نقاط حادثه‌خیز شهر قم اجرایی می‌شود.

علیرضا خلیلی،مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم  با اشاره به اهمیت چاره اندیشی برای نقاط حادثه خیز شهری اظهار کرد: استفاده از علائم و وسایل ترافیکی در راستای آشکار سازی نقاط حادثه خیز در معابر شهری پر تردد در دست اقدام است.

وی افزود: با توجه به توسعه معابر و احداث تقاطع و زیرگذر‌ها برای تسهیل در تردد و ترافیک روان در حملونقل مسئله بالا رفتن سرعت در معابر شهری موضوعی جدی است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: این بالا رفتن سرعت و تداخل جریان‌های ترافیکی به دلیل سرعت بالا می‌تواند موجب بروز حوادث شهری شود که برای پیشگیری از این امر باید نقاط تداخل جریان ترافیکی همگرا و واگرا به صورت ایمن، آشکار سازی شود.

خلیلی ادامه داد: در همین راستا و در جهت کاهش تصادفات و جلوگیری از ایجاد خسارات جانی و مالی ایمن سازی محل‌های مورد اشاره با استفاده از تجهیزاتی مانند استوانه‌های ایمنی، بشکه‌های پلاستیکی دارای جهت نما، تابلو‌های جهت نما، چراغ‌های راهنمایی چشمک زن و کاشن تانک در برنامه انجام قرار دارد و نقاط مستعد حادثه، ایمن سازی خواهد شد.

وی گفت: این امر به صورت دوره‌ای در حال پایش و به‌روزرسانی است تا معابر شهر از لحاظ ضریب ایمنی ترافیکی در حد استاندارد قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار