یک نظرسنجی نشان داد که اکثریت آمریکایی‌ها با اعزام نیرو برای رژیم صهیونیستی در صورت حمله خارجی مخالف هستند.

واشنگتن پست گزارش داد که نظرسنجی انجام شده توسط شورای امور جهانی شیکاگو نشان می‌دهد که ۵۵ درصد از آمریکایی‌ها با اعزام نیرو‌های آمریکایی برای رژیم صهیونیستی مخالف هستند، در حالی که ۴۱ درصد از این کار حمایت می‌کنند.

بر اساس گزارش الجزیره، جمهوری خواهان حمایت بیشتری از اعزام نیرو نشان دادند، به طوری که ۵۵ درصد از آنها گفتند که از اعزام نیرو برای رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، در حالی که این درصد در میان دموکرات‌ها و مستقل‌ها ۳۵ درصد بود.

این نظرسنجی از ۲۱ ژوئن تا ۱ ژوئیه (تیر تا مرداد)، قبل از ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و فؤاد شکر، فرمانده ارشد حزب الله به صورت آنلاین انجام شد.

واشنگتن پست می‌گوید که درصد آمریکایی‌هایی که از اعزام نیرو برای رژیم صهیونیستی در صورت حمله خارجی حمایت می‌کنند یعنی ۴۱ درصد، کمترین میزان از زمانی است که شورای شیکاگو این سوال را در سال ۲۰۱۰ مطرح کرد، زیرا این درصد در سال ۲۰۱۰،  ۵۳ درصد بود.

این روزنامه ادعا کرد اگرچه رژیم تروریستی اسرائیل و آمریکا خود را نزدیک‌ترین متحدان معرفی می‌کنند، اما دو طرف توافق نامه‌ای رسمی ندارند که واشنگتن را ملزم به دفاع از این رژیم یا برعکس کند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار