وزیر دارایی رژیم صهیونیستی ادعا کرد اگر دو میلیون فلسطینی بر اثر قحطی و گرسنگی بمیرند، عادلانه و انسانی است.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گفت که مرگ دو میلیون فلسطینی در نوار غزه بر اثر قحطی ممکن است عادلانه و اخلاقی باشد.

براساس گزارش النشره، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از اسموتریچ در کنفرانسی که توسط روزنامه «اسرائیل هیوم» ترتیب داده شد، گفت: تا زمانی که اسرایمان بازگردانده نشوند، به هیچ‌کس اجازه نخواهیم داد به غزه کمک کند، حتی اگر باعث مرگ دو میلیون غیرنظامی بر اثر گرسنگی شود.

اسموتریچ معتقد است که بدون کنترل کمک‌های بشردوستانه، نابود کردن حماس از نظر نظامی و غیرنظامی غیرممکن است. او از ارتش رژیم صهیونیستی خواست مسئولیت توزیع کمک‌های بشردوستانه بین المللی در غزه در طول جنگ را بر عهده بگیرد.

این وزیر صهیونیستی همچنین مخالفت خود را با انعقاد هرگونه توافق آتش بس و تبادل اسرا با گروه‌های فلسطینی در غزه تکرار کرد. او گفت: همه ما خواهان بازگرداندن اسرا هستیم (اما) این معامله تنها تعداد کمی از اسیران ا برمی گرداند، بنابراین ناعادلانه و غیراخلاقی است و امنیت کشور را به خطر می‌اندازد.

با این وجود اپوزیسیون، خانواده‌های زندانیان و مقامات امنیتی و نظامی در اراضی اشغالی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را متهم به ممانعت از هرگونه توافق پیشنهادی می‌کنند. زیرا او توافق را فروپاشی ائتلاف حاکم و از دست دادن موقعیت خود می‌داند.

او مجددا در پایان اظهارات خود خواستار آغاز شهرک سازی رژیم صهیونیستی در غزه شد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار