هفت کشور بزرگ صنعتی موسوم به گروه هفت امروز (دوشنبه) و در بحبوحه تهدید ناشی از گسترش درگیری‌ها، خواستار تنش‌زدایی و خویشتنداری تمامی طرف‌ها در منطقه خاورمیانه شدند.

خبرگزاری رویترز نوشت: گروه هفت ضمن درخواست خویشتنداری و تنش‌زدایی در منطقه اعلام کرد که رویداد‌های اخیر «خطر گسترش درگیری‌ها در منطقه را در پی دارد».

گروه هفت در بیانیه‌ای «بار دیگر از همه طرف‌های درگیر خواست از تکرار چرخه مخرب خشونت‌های تلافی‌جویانه پرهیز کنند، تنش‌ها را کاهش دهند و به شکل سازنده‌ای در جهت تنش‌زدایی گام بردارند».

در این بیانیه آمده است: هیچ کشور یا ملتی از تشدید تنش بیشتر در خاورمیانه سود نخواهد برد.

اقدام تل آویو در به شهادت رساندن فؤاد شکر، فرمانده ارشد نظامی حزب الله لبنان در حمله هوایی به حومه بیروت در ۳۰ ژوئیه و همچنین ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران، تنش‌ها در منطقه را تشدید کرده است.

نگرانی‌ها از جنگ تمام عیار بین رژیم صهیونیستی با ایران و حزب الله در بحبوحه تبادل آتش بین مرزی چند ماهه افزایش یافته است.

تشدید تنش‌ها در حالی است که حمله رژیم صهیونیستی به غزه از اکتبر گذشته، به شهادت حدود ۳۹ هزار و ۶۲۳ فلسطینی منجر شده است.

روز یکشنبه نیز آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا گفته بود که همتایانش در گروه هفت از همه طرف‌های درگیر در خاورمیانه خواستند از اقداماتی که می‌تواند به تشدید تنش منجر شود، اجتناب کنند.

اعضای گروه هفت شامل کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا و نماینده عالی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که پس از کنفرانس ویدئویی به ریاست تاجانی برگزار شد، اعلام کردند عمیقا نگران افزایش سطح تنش در خاورمیانه هستند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار