یک نظامی آمریکایی-صهیونیست در غزه ویدیوهایی را در فضای مجازی منتشر کرده است که حملات و شلیک کور به یک ساختمان ویران‌شده و منفجر کردن خانه‌ها و یک مسجد را نشان می‌دهد.

یک نظامی آمریکایی-صهیونیست که در غزه به همراه یک واحد مهندسی رزمی نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی مستقر شده دست به انتشار ویدیوهایی زده است

یکی از ویدیو‌های ارسال شده توسط این نظامی به نام «برام ستنبرینو» و فیلمبرداری از دید تیرانداز، نشان می‌دهد که ده‌ها گلوله به سمت خرابه‌های یک ساختمان در غزه شلیک می‌شود. ویدیوی دیگری، سیستم کنترل آتش یک خودروی زرهی را نشان می‌دهد که روی یک مسجد متمرکز شده و آن را با خاک یکسان می‌کند. برخی از دیگر نظامیان صهیونیست، انفجار چندین خانه را در میانه تشویق سربازان به تصویر می‌کشند.

اینها تن‌ها گوشه‌ای از جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ است. از زمان آغاز جنگ جدید غزه، رژیم صهیونیستی در حملات بی‌امان و مرگبار خود جان بیش از ۳۹ هزار فلسطینی را گرفته است و بی‌توجه به فشار‌های نهاد‌های جهانی و بین‌المللی به کشتار‌ها و جنایاتش ادامه می‌دهد.

این ویدیو‌های جدید به‌تازگی در شبکه اجتماعی «ایکس» پخش شدند و ناظران بار دیگر بر این نکته تاکید کردند که این موارد در واقع سند جرایم جنگی رژیم صهیونیستی هستند. مشخص نیست که فرد فیلمبردار خود برام ستنبرینو است یا خیر. این نظامی آمریکایی-صهیونیست و ارتش رژیم صهیونیستی اصالت این ویدیو‌ها را زیر سوال نبرده‌اند، با این حال برام ستنبرینو در پیامی به روزنامه گاردین مدعی شد: «من هیچ نوع جنایت جنگی مرتکب نشده‌ام.»

پس از اینکه گاردین با ستنبرینو و خانواده‌اش تماس گرفت، پدرش از طریق «آروتز شوا» یک سایت خبری مرتبط با شهرک‌نشینان صهیونیست، پاسخی را منتشر کرد که به پسرش نسبت داده شد. در این بیانیه ادعا شده است که منطقه مورد نظر از غیرنظامیان فلسطینی تخلیه شده بود و آن مسجد هم به‌عنوان پایگاه نیرو‌های مقاومت و انبار مهمات استفاده می‌شد.

پدر این نظامی آمریکایی-صهیونیست در سخنانی عجیب و دور از انتظار گفت که هدف پسرش از ارسال این ویدیو‌های انفجار، در واقع این بوده که ازدواج دوستش را از آن طریق تبریک بگوید، اما از آن زمان، خانواده او تهدید شده‌اند.

این اولین مرتبه نیست که تصاویری از جنایات صهیونیست‌ها منتشر می‌شود. سربازان صهیونیست تعداد زیادی ویدیو در طول جنگ ۱۰ ماهه به اشتراک گذاشته‌اند که آنها را در حال تمسخر فلسطینی‌ها در غزه، تخریب اموال فلسطینیان، غارت اموال، خشونت و کشتار و هدف گرفتن کودکان فلسطینی و شلیک‌های مرگبار به آنها نشان می‌دهد. برخی از آنها به عنوان مدرک در پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) استفاده شده است.

خان‌یونس، غزه
خان‌یونس، غزه

با تداوم جنگ، اکثر جمعیت ۲.۳ میلیونی غزه آواره شده‌اند و تقریبا نیمی از زیرساخت‌ها و ساختمان‌های این شهر تحت محاصره به دست رژیم صهیونیستی تخریب شده است. همچنین یکی از ویدیو‌های منتشر شده، تخریب عمدی یک تاسیسات آبی در رفح را نشان می‌دهد.

با توجه به اینکه هزاران آمریکایی در ارتش رژیم صهیونیستی خدمت می‌کنند، سوء رفتار‌هایی که توسط خود این سربازان ثبت شده است، سؤالاتی را درباره تمایل مقامات آمریکایی به اجرای قانون فدرال علیه شهروندانی که در جنگ‌های خارج از این کشور حضور دارند، ایجاد کرده است.

تخریب گسترده اموال، زمانی که «ضرورت نظامی نباشد و به طور غیرقانونی و عمدی انجام شود» نقض قوانین بین‌المللی در رابطه با درگیری‌هاست و طبق قوانین ایالات متحده هم یک جنایت جنگی است.

«برایان فینوکان» مشاور حقوقی سابق وزارت امور خارجه ایالات متحده، گفت ایالات متحده موظف است از اجرای کنوانسیون‌های ژنو، مجموعه‌ای از معاهدات بین‌المللی که درگیری‌های مسلحانه را رصد می‌کند، اطمینان حاصل کند. طبق گزارش واشنگتن‌پست، حدود ۲۳۳۸۰ شهروند آمریکایی در ارتش رژیم صهیونیستی خدمت می‌کنند.

او گفت: «اگر شهروندان آمریکایی کنوانسیون‌های ژنو را نقض کنند یا در اسرائیل و فلسطین مرتکب جنایات جنگی شوند، این به تعهدات آمریکا دلالت دارد. بر اساس قانون فدرال جنایات جنگی، ایالات متحده این اختیار را دارد که مرتکبان جنایات جنگی را زمانی که قربانی یا عامل آن شهروند ایالات متحده باشند، یا زمانی که عاملان جنایات جنگی در خاک ایالات متحده هستند، تحت تعقیب قرار دهد.»

ویدیویی که تخریب مسجدی در غزه را نشان می‌دهد، مربوط به ۱۰ دسامبر است، تقریبا زمانی که واحد آن نظامی صهیونیست در شمال نوار غزه مستقر شد. مقامات فلسطینی در ماه مارس گفتند که نیرو‌های رژیم صهیونیستی بیش از ۵۰۰ مسجد را در این منطقه از ۷ اکتبر به طور جزئی یا کامل تخریب کرده‌اند.

گروه‌های حقوق بشر هم از دولت بایدن خواسته‌اند که جنایات ارتکابی در غزه را به‌عنوان نقض قوانین ایالات متحده بررسی کند. پیش از سفر هفته گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به ایالات متحده، «مرکز حقوق قانون اساسی» از وزارت دادگستری ایالات متحده خواست تا از او و سایر افراد مسئول جنایات جدی در غزه تحقیق کند، از جمله از آمریکایی‌ها و شهروندان دوتابعیتی.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار