ترابی گفت: ترور شهید هنیه با هماهنگی مستقیم آمریکا بود و بعد از سفر نتانیاهو به این کشور عملی شد.

ناصر ترابی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: ترور شهید هنیه با هماهنگی مستقیم آمریکا بود و بعد از سفر نتانیاهو به ایالت متحده عملی شد. این‌ها وعده صادق را دیدند و با الهام به پاسخ حتمی اقدام به این حماقت بزرگ کردند. 

ترابی گفت: زمانی که فشار روانی از اسرائیلی‌ها کم می‌شود باید حمله کنیم، وگرنه به نظر من فشار روانی ارزش بسیار بیشتری نسبت به حمله مستقیم دارد. 

کارشناس مسائل بین‌الملل درباره فراگیر شدن جنگ در تمام منطقه گفت: آمریکایی‌ها آماده چنینی وضعیتی نیستند و نه ارتش اسرائیل توان دارد و نه ساختار اجتماعی مردمش توانایی برای حضور در جنگ سراسری را دارد. 

او ادامه داد: اسرائیلی‌ها توان و اراده جنگ منطقه‌ای را ندارند و دنبال آن هستند که بعد از ۱۰ ماه به دستاوردی برسند که برای مذاکرات به دردشان بخورد و به دنبال آزادسازی اسرای خود هستنند.

ترابی بیان کرد: به نظرم هیچ طرفی تمایل به جنگ ندارد، اما این به آن معنی نیست که هیچ گاه جنگ نمی‌شود، هر لحظه ممکن است تصمیمی صورت گیرد و تمامی منطقه را به چالش بکشد.

وی گفت: اسم عملیات وعده صادق را شوک دوم و پرده قیامت گذاشتیم و عنوان کردیم که آنها باید ببینند که در صورت تجاوز چه قیامتی روی آنها صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار