شهروندان اردنی در شهر «اربد» شمال این کشور تظاهرات گسترده‌ای را در محکومیت ترور شهید «اسماعیل هنیه» توسط رژیم صهیونیستی برگزار کردند.

به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، تظاهرکنندگان اردنی، با سر دادن شعار‌هایی علیه رژیم صهیونیستی و جنایات آن، بر ادامه راه شهید هنیه و مقاومت در مقابل این رژیم تاکید کردند.

این در حالی است که روز گذشته «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن اعلام کرده بود رژیم صهیونیستی با ترور شهید هنیه، تلاش طرف‌های میانجی برای برقراری آتش‌بس در غزه را ناکام گذاشته است.

الصفدی روز پنجشنبه در سخنانی اعلام کرد که جامعه بین المللی باید به گونه‌ای عمل کند که تجاوزات رژیم اسرائیل مهار شود.

الصفدی با اشاره به جنایت ترور اسماعیل هنیه گفت: این جنایت، نشان دهنده نقض آشکار قوانین بین المللی و حاکمیت کشور‌ها است.

وی تأکید کرد که وضعیت به سمت پرتگاه پیش می‌رود و آینده منطقه نباید به اقدامات انتقام‌جویانه نتانیاهو وابسته باشد.

وزیر خارجه اردن در پایان گفت که کشورش اجازه نخواهد داد اردن به میدان جنگ تبدیل شود.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح چهارشنبه (۳۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.»

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار