رئیس آنروا هشدار داد که به دلیل وخامت اوضاع بهداشتی در غزه، شمار مبتلایان به هپاتیت آ در این منطقه نسبت به سال گذشته تقریبا ۵۰۰ برابر شده است.

فیلیپ لازارینی، رئیس آنروا (آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی) هشدار داد که به دلیل فروپاشی سیستم‌های مدیریت زباله و فاضلاب در غزه و عدم دسترسی به آب تمیز و بهداشت، بیماری هپاتیت به سرعت در حال گسترش در این منطقه است.  

به گزارش الجزیره، این مقام سازمان ملل هشدار داد که از زمان شروع جنگ غزه تا کنون نزدیک به ۴۰ هزار مورد هپاتیت آ در این منطقه ثبت شده است؛ در صورتی که این رقم در مدت مشابه قبل از جنگ فقط ۸۵ مورد بود.

هپاتیت آ نوعی عفونت شدیدا مسری کبدی است که از طریق تماس فرد به فرد یا از طریق آب و غذای آلوده منتقل می‌شود و در شرایط غیربهداشتی می‌تواند به سرعت همه‌گیر شود. هپاتیت تنها یکی از بیماری‌های در حال شیوع در غزه است، زیرا اکثر جمعیت این منطقه از زمان جنگ خانه‌های خود را ترک کرده و مجبور به زندگی در چادر‌های کوچک و شلوغ و پناهگاه‌های موقت شده‌اند. در همین حال، نیاز‌های ابتدایی مردم مانند دسترسی به آب تمیز، تصفیه فاضلاب، جمع‌آوری زباله و صابون بسیار دشوار شده است.  

تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که نزدیک به یک میلیون مورد عفونت حاد تنفسی و ۱۰۰ هزار مورد شپش و گال در غزه گزارش شده است. به گفته او حتی بیماری‌هایی مانند فلج اطفال که در اکثر نقاط جهان ریشه‌کن شده، در غزه در حال گزارش شدن است. شیوع این بیماری‌ها در غزه همزمان با حملات هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها اتفاق می‌افتد که تقریباً به همه ساختمان‌های بهداشتی آسیب رسانده و بسیاری را مجبور به تعطیلی کرده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار