صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان اعلام کرد: از ابتدای امسال ۱۰۳۱۶ واحد خسارت دیده توسط استانداری‌ها در سامانه اعلام حوادث طبیعی ساختمان بارگزاری شده است.

بر اساس قانون تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان، مصوب سال ۱۳۹۹ این صندوق به منظور جبران بخشی از خسارت‌های مالی ناشی از حوادث طبیعی آغاز به کار کرد تمام ساختمان‌های مسکونی دارای انشعاب قانونی برق تحت پوشش صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان قرار می‌گیرند.

بخشی از خسارات ناشی از زلزله، سیل، طوفان، صاعقه، رانش زمین، ریزش کوه، دریالرزه و سنگینی برف بر واحد‌های مسکونی توسط بیمه حوادث طبیعی ساختمان پرداخت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هم برای پیگیری عملکرد صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان به سراغ این بخش رفت و مجموعه روابط عمومی آن اعلام کرد:  از ابتدای امسال ۱۰۳۱۶ واحد خسارت دیده توسط استانداری‌ها در سامانه اعلام حوادث طبیعی ساختمان بارگزاری شده است که از این تعداد ۷۸۰۸ واحد مورد ارزیابی قرار گرفته و تاکنون خسارت ۶۸۴۹ واحد مسکونی در ۲۵ استان پرداخت شده که این خسارات مبلغ ۹۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

گفتنی است، پیش از هم ناصر یارمحمدیان عضو هیات عامل و معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: خوشبختانه سقف پرداخت خسارت نسبت به سال ۱۴۰۲ برای امسال افزایش قابل توجهی پیدا کرده است به طوری که از حدود ۳۰ میلیون تومان به ۹۵ میلیون تومان رسیده است. متناسب با افزایش سقف پرداخت صندوق حق بیمه نیز به این صورت است که امسال مجموع حق بیمه صندوق حوادث طبیعی ساختمان ۳۰۰ هزار تومان در بودجه ۱۴۰۳ تعیین شده که از ۳۰۰ هزار تومان حدود ۹۰ هزار تومان بر عهده مالکان است که از طریق قبوض برق توانیر آن را وصول و به خزانه واریز می‌کند.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار