مسئول بسیج حقوقدانان ایلام گفت: سال گذشته با همت بسیج، ستاد دیه، دستگاه قضا و سپاه استان ۸۰ نفر از زندانیان جرائم غیرمالی آزاد شدند.

سرهنگ منوچهر ملکی در نشست خبری با جمعی از رسانه‌های استان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج حقوقدانان اظهار کرد: بخشی از برنامه‌های بسیج حقوقدانان استان پیگیری معضلات و مشکلات زندانیان جرائم غیرعمد و تلاش برای کاهش حجم ورودی پرونده‌های قضایی و حقوقی است.

وی افزود: ستاد آزادسازی زندانیان غیرعمد با همکاری خیرین، مصلحان، ستاد دیه، دستگاه قضا، سپاه و بسیج جامعه حقوقدانان تشکیل شده است و از سوی این ستاد سال گذشته زمینه آزادی ۸۰ نفر زندانی فراهم شد.

ملکی یادآور شد: یکی از مهمترین برنامه‌های این سازمان آموزش و آگاه سازی اقشار مختلف مردم در زمینه‌های مسائل حقوقی و قضایی است که در این راستا طرح‌های مختلفی اجرایی شده است.

وی توضیح داد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به طرح‌های هر مشاور املاک یک حقوقدان و هر مدرسه یک قاضی اشاره کرد که در قالب این طرح‌ها جامعه هدف با حضور مشاوران حقوقی آموزش می‌بینند.

ملکی اضافه کرد: معرفی و بکارگیری قضات و کارشناسان حقوقی تراز انقلاب، حمایت از حقوقدانان و وکلای انقلابی، تشویق قضات به صدور آرای فرهنگی و آموزشی جایگزین مجازات، برگزاری میز‌های خدمت قضایی و حقوقی در نماز جمعه، راه اندازی کمیته زنان و دختران در معرض آسیب و راه اندازی کمیته وکلای انقلابی از دیگر برنامه‌های بسیج جامعه حقوقدانان استان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: بکارگیری گره‌های جهادی حقوق‌دان در قالب ۲۳ گروه جهادی داوطلب و زیرمجموعه بسیج حقوقدانان متشکل از قضات، وکلا، حقوقدانان و روانشناسان در سطح استان با هدف ارائه مشاوره‌های قضایی و حقوقی به مناطق حاشیه نشین و محروم از دیگر اقدامات جامعه بسیج حقوقدانان استان است.

مسئول بسیج حقوقدانان استان ایلام اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های مهم این مجموعه ثبت ۱۱ هزار شکایت مردمی علیه نقش سران آمریکا در کودتای مرداد سال ۳۲ است و همچنین بسیج جامعه حقوقدانان استان در کارگروه پیگیری جنایت فرانسه در بمباران روستای ماربره در اسفند سال ۱۳۶۳ عضویت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.