معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه فعالیت مرز چیلات یکی از مطالبات مردم دهلران از سال ۹۲ تا کنون بوده است، گفت: با راه اندازی و آغاز فعالیت این مرز ارتباط و تبادل تجاری دهلران با شهر علی غربی و کشور عراق برقرار خواهد شد.

محمدسبحان حسنی در جلسه پیگیری گشایش مرز چیلات با حضور معاون استاندار میسان عراق در شهرستان مرزی دهلران، اظهار کرد: گذرگاه و بازارچه مرزی چیلات با پیگیری‌های مسئولان در سال ۹۶ تصویب شده است.

وی با بیان اینکه حضور مسئولان استان میسان عراق در دهلران برای مردم این شهرستان و شهر علی غربی در استان میسان عراق بسیار مهم و ارزشمند است، گفت: این نشست با مشارکت مقامات محلی برای پیوند مردم ۲ استان و برقراری ارتباط اقتصادی و اجتماعی بین استان‌های ایلام و میسان برگزار شده است.

حسنی یادآور شد: برگزاری این نشست در ادامه مذاکرات سفر استاندار میسان به ایلام و سفر استاندار ایلام به استان میسان عراق و با هدف برقراری روابط تجاری و گشایش مرز چیلات است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با ابراز خرسندی از نگاه مثبت مقامات محلی استان میسان عراق و تیم مدیریتی جدید این استان به برقراری مراودات با استان ایلام، یادآور شد: اراده و هدف و برنامه مسئولان استان‌های ایلام و میسان عراق توسعه روابط ۲ استان و گشایش مرز چیلات است و در این راستا مقامات استان میسان عراق همراهی مطلوبی با مسئولان استان ایلام داشته اند.

برچسب ها: صادرات ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.