مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام از عضویت بیش از ۹ هزار نفر در کانون خبر داد.

رستگار گفت: کتابخانه‌های وابسته به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ۱۷۹ هزار و ۷۱۵ جلد کتاب دارد که از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۶۰ هزار و ۴۳۴ جلد کتاب از طریق این کتابخانه‌ها به اعضای کانون امانت داده شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹ هزار و ۷۳۴ نفر عضو مراکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام هستند، ابراز کرد: امسال یک هزار و ۱۲۷ نفر از این اعضاء بعد از پایان سال تحصیلی و شروع کلاس‌های تابستانه عضو کانون شده‌اند.

رستگار یادآور شد: در مراکز ثابت و سیار کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علاوه بر اینکه اوقات فراغت اعضا با شرکت در کلاس‌ها و کارگاه‌های مختلف عمومی و تخصصی مدیریت می‌شود، مراکز کانون مکانی برای کشف استعدادها و توانایی‌های اعضا نیز به شمار می‌رود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام با اشاره به اینکه برنامه‌های تابستانه مراکز کانون پس از پایان سال تحصیلی شروع شده و با آغاز به کار مدارس ادامه دارد، افزود: "تابستانت را بساز" شعار امسال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای کلاس‌های تابستانه است.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حول محور مخاطبان و مرکز است، یادآور شد: در مراکز کانون، مربیان آموزش‌های تخصصی و عمومی را در قالب بسته‌های فرهنگی، ادبی، هنری و خلاقیت به اعضا ارائه می‌کنند.

رستگار تصریح کرد: مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طول سال برنامه‌های مختلفی به منظور آموزش و ارائه خدمات فرهنگی و تربیتی به کودکان دارد، اما برگزاری کارگاه‌های آموزشی در تابستان و همزمان با شروع اوقات فراغت دانش آموزان هم به لحاظ کیفیت و هم کمیت، فراگیرتر و متنوع‌تر است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام از افتتاح تنها مرکز نجوم استان ایلام در روزهای آینده خبر داد و افزود: در این مرکز علاوه بر مطالعه و رصد آسمان، فعالیت‌های پژوهشی، تحقیقاتی، اوقات فراغت و مطالعه کتاب با محوریت نجوم انجام می‌شود و استفاده آن علاوه بر اعضای کانون و خانواده‌های آن‌ها، برای تمام عموم مردم و دانش آموزان و دانشجویان نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

وی گفت: یکی از برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری که با استقبال جامعه هدف نیز مواجه شده است، استفاده از ظرفیت فعالان و سمن‌های مردم نهاد در حوزه‌های مختلفی از جمله فرهنگی، هنری، مذهبی و اجتماعی بوده است که این افراد بر اساس تخصص‌های خود به اعضای کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، آموزش‌های متناسب را می‌دهند و تمام مراکز کانون استان به صورت ۱۰۰ درصد در اختیار ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این حلقه‌های میانی قرار دارند.

رستگار، برگزاری پویش اهدای اسباب بازی و عروسک به کودکان نیازمند ساکن مناطق محروم به مناسبت عید غدیرخم، برگزاری کارگاه تخصصی روزنامه‌نگاری و خبرنویسی، گردهمایی فرزندان عاشورایی و اجرای هر کلاس یک کتابخانه را از جمله برنامه‌های مراکز کانون برای اعضای کودک و نوجوان برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.