مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: پایانه مسافری جدید این فرودگاه با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است.

وحید فروغی‌زاده با بیان اینکه پایانه مسافری فرودگاه ایلام آماده بهره‌برداری است اظهار کرد: روند تکمیل این ترمینال تا سال ۱۴۰۰ دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال بود و در دولت سیزدهم حدود ۲۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل این طرح هزینه شد که در مجموع ۷۳۰ میلیارد ریال هزینه تمام شده این پروژه بوده است.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام افزود: چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای برای احداث، تجهیزات و تاسیسات پایانه مسافری جدید فرودگاه شهدای ایلام هزینه شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان ایلام به عنوان دروازه اصلی عتبات عالیات شناخته می‌شود و علاوه بر اربعین در طول سال نیز تردد بیشتر زائران اباعبدالله الحسین(ع) از مرز مهران صورت می‌گیرد و همچنین وجود ذخائر نفتی و گازی و تردد مکرر مسئولان ارشد کشوری به استان لزوم احداث یک پایانه مسافری متناسب با تقاضای موجود و در شأن این استان احساس شد.

فروغی‌زاده یادآور شد: با توجه به ضرورت‌های مذکور سرانجام در سال ۱۳۹۳ فاز اول این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی شروع و در سال ۱۳۹۶ فاز دوم این طرح نیز با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اجرایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.