فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه از ورود اتباع دیگر کشور‌ها به مرز مهران در ایام اربعین ممانعت می‌شود، گفت: زائران غیرایرانی در ایام اربعین بایستی به مرز‌های تعیین شده برای خروج از کشور در ایام اربعین مراجعه کنند.

سردار جمال سلمانی در جمع فرماندهان قرارگاه‌های ۹گانه فرعی اربعین و کارکنان به کارگیری شده در مأموریت اربعین، اظهار کرد: مرز بین المللی مهران در سال‌های گذشته سهم بیش از ۵۰ درصدی در پذیرایی از زائران حسینی (ع) داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری پلیس ایلام آمادگی لازم را برای ارائه خدمات انتظامی و ترافیکی در اربعین دارد، افزود: بنا بر تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، فراهم کردن سفری سهل، ایمن و آسان برای زائران اربعین حسینی (ع) اولویت پلیس است و در این راستا نیز اقدامات خوب و موثری انجام شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از تجربیات سال گذشته چراغ راه اجرای مأموریت اربعین سال جاری است، گفت: سال گذشته با راه اندازی سامانه سجاد میزان ایستایی زائران در پایانه‌های مهران به چهار تا پنج ثانیه کاهش یافت که این ایستایی در سال‌های گذشته در آن سوی مرز ایران بین چهار تا هفت دقیقه بود و این امر باعث ازدحام جمعیت در پایانه مرزی می‌شد.

فرمانده انتظامی استان ایلام با تاکید بر اینکه سامانه سجاد برابر تدابیر فرمانده کل انتظامی کشور در اربعین امسال در تمامی مرز‌های اربعینی کشور اجرا می‌شود، گفت: سامانه سجاد یکی از اقدامات موثر و با هدف ایجاد سفری سهل و آسان برای زائران حسینی است.

وی ایجاد سفر ایمن را یکی دیگر از اهداف پلیس در اربعین امسال دانست و گفت: تشکیل قرارگاه‌های فرعی ۹گانه در شهرستان‌های استان با مسئولیت فرماندهان انتظامی این شهرستان‌ها از برنامه‌های هدفمند پلیس در راستای کنترل تردد و تامین امنیت زائران حسینی (ع) در مسیر‌های مواصلاتی منتهی به مرز مهران است.

سردار سلمانی در ادامه به اهمیت جایگاه امنیت در برگزاری کنگره بزرگ اربعین اشاره کرد و افزود: کارکنان انتظامی استان همانند سال گذشته با تمام وجود و انگیزه مضاعف در این ماموریت عاشقانه به زائران حسینی (ع) خدمت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پیش بینی برنامه‌های پلیس برای برگزاری اربعین در جهت کنترل تردد و کاهش ترافیک خبر داد و تصریح کرد: ساماندهی دستفروشان مستقر در پایانه و خودرو‌های زائران و مراجعه کنندگان به مرز مهران در پارکینگ‌های پیش بینی شده با بکارگیری کارکنان باتجربه و باانگیزه از اهم اهداف پلیس در اربعین امسال خواهد بود.

جلسه توجیهی و هماهنگی برنامه‌های اربعین با حضورفرمانده انتظامی استان، معاونان، فرماندهان قرارگاه‌های فرعی ۹گانه و کارکنان به کارگیری شده در اربعین حسینی (ع) در سالن اجتماعات غدیر انتظامی استان برگزار شد.

برچسب ها: زائران ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.