استاندار ایلام با بیان اینکه تمهیدات برای برگزاری کنگره اربعین فراهم شده است، گفت: برای تسهیل تردد زوار، تونل کبیرکوه قبل از اربعین زیر بار ترافیک می‌رود.

حسن بهرام‌نیا روز دوشنبه در نشست ستاد مرکزی اربعین که به‌صورت وبیناری به ریاست وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه‌های زیرساختی همانند سال گذشته با وجود عدم ترزیق اعتبارات، با همه توان، برای تکمیل پروژه‌ها اهتمام دارند.

وی با تاکید بر اینکه همه تمهیدات برای برگزاری کنگره اربعین اتخاذ شده و باید ظرف یک هفته، اقدامات عمرانی انجام شود، تصریح کرد: فردا با حضور مدیران مرتبط با اربعین از پروژه‌های زیرساختی اربعین بازدید می‌شود.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه برای تسهیل تردد زوار، تونل کبیرکوه قبل از اربعین زیر بار ترافیک می‌رود، گفت:برای خدمات‌دهی مستمر به زوار، نیاز است از اول صفر و سه روز پس از روز اربعین مواکب در مرز مهران فعالیت داشته باشند.

بهرام‌نیا با اشاره به آمادگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اربعین و کمیته‌های ۱۸گانه این ستاد، گفت: مانور اربعین در مرز مهران با حضور روسای کمیته‌های ۱۸گانه این ستاد آغاز می‌شود.

وی با تقدیر از همکاری و همراهی همه دست‌اندرکاران ستاد اربعین، گفت: تاکنون ۱۱ میلیون بطری آب در مرز مهران ذخیره‌سازی شده که نیاز است تا هفته آینده این رقم افزایش یابد و برای استفاده استفاده زوار به سردخانه‌ها منتقل شوند.

رییس ستاد اربعین استان ایلام با اشاره به این مطلب که تعهدات جهاد کشاورزی برای اربعین سال ۱۴۰۳ تاکنون محقق نشده است، افزود: جهاد کشاورزی متهعد شده بود ۱۸ دستگاه ماشین یخچال‌دار و ۴ دستگاه لیفتراک ارسال کند که نیاز است از مرکز ستاد این تعهد پیگیری شود.

استاندار ایلام با تاکید بر تخصیص و جذب اعتبارات اربعین، گفت: با توجه به طلب پیمانکاران در استان، یک هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال اختصاص یافته، اما پرداخت نشده است.

وی همچنین با اشاره به طلب پیمانکاران حوزه راه و شهرسازی، خواستار تخصیص کامل اعتبارات و تحقق تعهدات در این حوزه شد.

بهرام‌نیا خواستار ارتقا اعتبارات شهرداری‌های استان شد و گفت: تاکنون یک هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به شهرداری‌های استان واریز شده که این میزان اعتبار ۲۰ درصد اعتبارات مصوب است.

استاندار ایلام با اشاره به این موضوع که مقرر شده شهرداری منطقه ۱۱ در آن‌سوی مرز مهران خدمات‌رسانی کند اعلام کرد: با توجه به این‌که طی سال‌های اخیر کارکنان این شهرداری در مرز مهران خادم زوار بودند امسال نیز در مرز مهران فعالیت کنند.

وی خواستار ارسال ۲ دستگاه ایکس‌ری برای مرز مهران و همچنین کولر به تعداد مورد نیاز برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین شد.

 

برچسب ها: اربعین ، زائران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.