رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره یک صیاد متخلف را در رودخانه گدار این شهرستان دستگیر کردند.

اکبر قائمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره یک صیاد متخلف را در رودخانه گدار دستگیر کرده و از آن اقلام مختلف ماهی‌گیری کشف و ضبط کردند.

وی افزود: طی برنامه گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست نقده توسط ماموران پاسگاه سولدوز و پاسگاه شهید هاشمی و در راستای پیگیری گزارش مردمی، ۲ رشته تور ماهیگیری که به صورت شبانه توسط صیادان متخلف، در رودخانه گدار پهن شده بود، کشف و جمع‌آوری شد.

وی اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت علاوه بر دستگیری این صیاد متخلف، ۲ رشته تور دام ماهیگیری و ۱۷ قطعه ماهی رودخانه‌ای را از این فرد کشف و ضبط کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده با اشاره به اینکه در این فصل عملیات صیادی در منابع آبی ممنوع است، افزود: با توجه به اینکه پروانه صید و شکار توسط سازمان حفاظت محیط زیست صادر نشده، ماموران یگان حفاظت محیط زیست نقده، در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی با خاطیان طبق ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد خواهند کرد.

وی ضمن قدردانی از همراهی دوستداران محیط زیست در این شهرستان با ماموران یگان حفاظت اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست یک امر همگانی است و تمامی دستگاه‌ها و اقشار مختلف مردم باید در این خصوص خود را مسوول بدانند.

رودخانه «گدار» از کوه‌های غرب اشنویه سرچشمه می‌گیرد و با طی مسافتی در حدود ۱۰۰ کیلومتر، طول شهرستان‌های اشنویه و نقده را می‌پیماید و سرانجام به دریاچه ارومیه می‌ریزد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.