دبیر تخصصی جشنواره بین‌المللی شعر و مدیحه‌خوانی حضرت علی اکبر (ع) گفت: نقش‌آفرینی شعرای آیینی در بیان واقعه عاشورا در طول تاریخ زبانزد عام و خاص بوده است.

 غلامعلی مدیح دبیر جشنواره تخصصی حضرت علی اکبر (ع) با اشاره به اینکه شعر آیینی می‌تواند ناشر فرهنگ عاشورایی برای جهانیان باشد، گفت: مهمترین رسالت شعر آیینی و عاشورایی، معرفت‌افزایی است و باید زمینه نشر و گسترش این نوع شعر در جامعه از سوی متولیان فرهنگی و شعرا فراهم شود.

وی با اشاره به سبقه و پیشینه شعر عاشورایی اظهار کرد: نقش‌آفرینی شعرای آیینی در بیان واقعه عاشورا در طول تاریخ زبانزد عام و خاص بوده است و حضرت علی اکبر (ع) یکی از شخصیت‌هایی است که به علت شباهت در گفتار، رفتار و سیرت به پیامبر اکرم (ص) از جانب شعرا مورد توجه بوده و شاعران از زبان شعر برای توصیف شخصیت ایشان استفاده کرده‌اند. از زمان صدر اسلام تاکنون در ادوار مختلف صفحات کمی از تاریخ به بیان زندگانی آن حضرت پرداخته و از زبان شعر با سرودن اشعار فراوان بهره‌گیری شده است.

دبیر تخصصی جشنواره حضرت علی اکبر (ع) در استان یزد بیان کرد: باید فرصت‌های به وجود آمده در عرصه شعر را تبدیل به اتفاقات و رویداد‌هایی ماندگار کرد و این پیشینه مستحکم ادبی را با تربیت شاعران شایسته و فرهیخته پیوند داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.