مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان گفت: تعداد زیادی کارت سوخت مهاجر در کرمان با طرح کدینگ غیرفعال شدند.

هوشنگ غلامی گفت: به منظور صیانت از سرمایه‌های ملی و جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، اجرای طرح کدینگ کارت‌های هوشمند سوخت خودرو‌های بنزین‌سوز از ۲۶ مرداد ماه سال گذشته در جایگاه‌های عرضه سوخت استان اجرایی شده است.

وی افزود: با توجه به اجرای این طرح، ۳۴ جایگاه عرضه سوخت پیش‌بینی و اطلاع‌رسانی شده که کلیه خودرو‌ها با هر پلاک انتظامی با کارت سوخت شخصی امکان دریافت سوخت را در آن جایگاهها دارند.

وی بیان کرد: خودرو‌ها با پلاک انتظامی استان سیستان و بلوچستان نیز می‌تواند ضمن استفاده از کارت سوخت شخصی در ۳۴ جایگاه اطلاع‌رسانی شده، در صورت لزوم از کارت اضطراری موجود در جایگاه‌ها استفاده کنند.

 غلامی با تاکید بر اینکه در طرح کدینگ عملا از ورود کارت‌های سوخت مهاجر به استان جلوگیری می‌شود، اظهار کرد: تعداد زیاد کارت سوخت مهاجر از دیگر استان‌ها در منطقه کرمان وجود دارد که با رصد‌های انجام شده بخش عمده‌ای از این کارت‌ها از چرخه خارج شده است.  

مدیر منطقه کرمان ضمن بیان اینکه بعد از اجرای طرح کدینگ در استان شاهد کاهش مصرف سوخت بوده‌ایم، ابراز امیدواری کرد با اجرای موفقیت آمیز این طرح معضل قاچاق سوخت حل شود.

این گفتگو درحالی انجام شد که مشاهدات میدانی خبرنگار ما نشان می دهد،اجرای طرح کدینگ در کرمان و سیستان بلوچستان مشکلات زیادی را برای مسافران بین دو استان ایجادکرده است.

غیرفعال بودن جایگاهها دربرخی مقاطع، نبود بنزین در جایگاههای ذکر شده، پلمب جایگاههای خصوصی به سبب تخلف در فروش غیرمجاز بنزین ازمشکلات مسافرین بین دو استان است. 

البته مشاهدات خبرنگار ما در استان سیستان و بلوچستان نشان از برخی خلاها درکنترل قاچاق سوخت به سبب پهناور بودن این استان دارد. 

فروش غیرمجاز بنزین با قیمت های دلخواه در مناطق محروم سیستان و بلوچستان وجنوب کرمان یکی از دلایل برقرار بودن قاچاق سوخت است و به گونه ای حتی یکی از مشاغل ثابت این مناطق بنزین فروشی در حجم کم اما با فراوانی زیاد است. 

شاید نیاز باشد طرح کدینگ سوخت با تکیه برنقاط قوت با نظارت بیشتر در دو استان ذکر شده اجرا شود و فکری برای تامین سوخت مسافران عادی شود که عمدتا مسافرین سیستان به کرمان را خانواده هایی با بیمار نیازمند خدمات بستری تشکیل می دهند. 

مرضیه السادات حسینی راد 

 

برچسب ها: بنزین ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار