فداکار گفت: در بحث تأمین سوخت نیروگاه‌ها جلسه‌ای با حضور معاون عمرانی تشکیل می‌شود تا این مشکل برطرف شود.

محمدمهدی فداکار بعدازظهر شنبه ۶ مرداد با حضور در نیروگاه سیکل ترکیبی شهید سلیمانی باغین در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری، رئیس شورای انسجام‌بخشی صنعت آب و برق استان، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق کرمان و مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق کرمان برگزار شد، شرکت کرد. 

استاندار کرمان در این جلسه با خدا قوت به همه کارکنان این نیروگاه که در گرمای شدید هوا در حال فعالیت هستند، گفت: گرمای هوا در روز‌های اخیر بار مضاعفی را به مجموعه آب و برق وارد کرده است و هر روز شاهد رکورد مصرف برق هستیم، بنابراین پایدار‌سازی شبکه‌ها در این شرایط کار بسیار سختی است. 
وی با اشاره به محدویت‌های زیرساختی برای تامین آب، بیان داشت: این گرمای هوا بی‌سابقه است و تداوم آن کار را سخت‌تر می‌کند، از طرف دیگر برق از این جهت نسبت به آب اولویت دارد که تأمین آب وابسته به تامین برق است.

استاندار کرمان بیان داشت: نیروگاه برق به دلیل اینکه در خارج از شهر قرار دارد، مردم نسبت به سختی کار نیرو‌های آن شناخت لازم را ندارند در صورتی که کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است.

وی بیان داشت: مردم باید در جریان محدودیت‌های زیرساختی باشند تا در این زمینه بیشتر مدیریت مصرف را داشته باشند.

فداکار با بیان این مطلب که رفع مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه در نیروگاه‌ها را پیگیری می‌کنیم، بیان داشت: در بحث تأمین سوخت نیروگاه‌ها نیز جلسه‌ای با حضور معاون عمرانی تشکیل می‌شود تا این مشکل نیز برطرف شود.

ابراهیم کریمی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان در این جلسه با اشاره به اینکه از نظر سوخت نیروگاهی در استان در مضیقه هستیم، گفت: همچنین نبود پوشش تلفن همراه از دیگر مشکلات نیروگاه‌های استان است که امیدوارم هرچه زودتر برطرف شود.

وی بیان داشت: بحث زیرساخت‌ها در هر منطقه‌ای حائز اهمیت است که در این میان برق در اولویت قرار دارد که خوشبختانه در این زمینه استان کرمان عملکرد خوبی داشته است.

 در ادامه استاندار کرمان از بخش‌های گاز، واحد چهار گازی و اتاق کنترل نیروگاه سیکل ترکیبی باغین بازدید کرد.

نیروگاه سیکل ترکیبی شهید سلیمانی باغین با مساحت ۱۲۰ هکتار دارای بخش‌های گاز، بخار، تجهیزات مشترک، ایستگاه‌های سوخت و تصفیه خانه‌های آب است که در هر ساعت ۱هزار و ۳۲۰ مگاوات برق را وارد شبکه سراسری می‌کند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار