خبرگزاری ریانووستی در گزارشی نوشت اوکراین جنگنده‌های اف-۱۶ خود را به دلیل هراس از حملات روسیه در کشور‌های ثالث مستقر می‌کند.

در گزارش خبرگزاری ریانووستی آمده است: نیرو‌های مسلح اوکراین در حال استقرار جنگنده‌های اهدا شده از سوی متحدان خود در فرودگاه‌های کشور‌های ثالث، به ویژه لهستان هستند تا با این راهکار بتوانند از این جنگنده‌ها در مقابل حملات روسیه محافظت کنند.

گزارش خبرگزاری ریانووستی می‌افزاید: مقامات کی‌یف امیدوارند که مسکو از ترس یک درگیری تمام عیار با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، از حمله و بمباران این جنگنده‌ها در خاک اعضای ناتو خودداری کند.

به نوشته ریانووستی، پیش از این ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرده است که مسکو می‌تواند به فرودگاه‌هایی که جنگنده‌های اف-۱۶ اهدایی غرب به اوکراین در آنها فرود بیایند حمله کند و این حملات نه فقط در خاک اوکراین بلکه شامل فرودگاه‌های خارج از خاک اوکراین که به این جنگنده‌ها اجازه فرود دهند نیز خواهد شد.

در همین حال، الکساندر سیرسکی فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین پیش‌تر اعتراف کرد که جنگنده‌های اف-۱۶ اهدایی کشور‌های غربی به این کشور نمی‌توانند به محدوده ۴۰ کیلومتری خط مقدم جنگ نزدیک شوند، زیرا روسیه از جنگنده‌های برتر و دفاع هوایی بسیار قوی برخوردار است.

در تابستان امسال، اوکراین می‌تواند بیش از ۶۰ جنگنده اف-۱۶ دریافت کند. این هواپیما‌ها توسط دانمارک، نروژ، هلند و بلژیک ارسال خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار