ائمه جمعه شهرستان‌های استان مرکزی در نماز عبادی سیاسی امروز به بیان مهمترین مسائل مطرح در کشور پرداختند.

خطیب جمعه ساوه با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب و توصیه ایشان به نمایندگان گفت: دولت آینده باید با اولویت بندی در برنامه‌ها برای رفع مشکلات و اتحاد بیشتر ملت تلاش کنند.

امام جمعه خمین با اشاره به فرا رسیدن سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نماز جمعه تجلی اسلام اجتماعی و تبلور معنویت بخشیدن به جامعه است و حمایت جامع از ولایت فقیه در نمازجمعه شکل می‌گیرد.

در دلیجان حجت الاسلام غفوری با گرامیداشت پنجم مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور به امامت آیت الله طالقانی در سال ۵۸ گفت: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی، ایمان، تقوا، اخلاق و ایجاد وحدت و همدلی در جامعه است.

حجت الاسلام مهدی نژاد امام جمعه شازند به توصیه‌های رهبر انقلاب به نمایندگان اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور آینده باید افرادی را انتخاب کند که شاخصه‌های صداقت، امانت اعتقاد و ایمان به مبانی فکری کشور را در اولویت کاری خود قرار دهد.

خطیب جمعه محلات نماز جمعه را تجلی گاه اسلام اجتماعی، تقویت کننده جبهه حق و عدالت دانست و گفت: نماز جمعه کانون آگاهی بخشی و همبستگی و اتحاد و محل مطالبه گری است.

حجت الاسلام صفاهانی امام جمعه خنداب در مصلی امام حسین که برای اولین بار در این محل اقامه می‌شود، گفت: نماز جمعه یک عبادت بزرگ است و در این تجمع دینی اخلاقی اجتماعی و سیاسی مردم بیشتر از اتفاقات کشور و منطقه اگاه می‌شوند.

امام جمعه اشتیان با اشاره به مراسم تحلیف رئیس جمهور در این هفته اشاره کرد و گفت: معرفی وزرا و بررسی صلاحیت آنان در مجلس اولین آزمون مجلس و دولت است و دولت باید با انتخاب افرادی امین، صادق و معتقد به مبانی انقلاب اسلامی، بهدنبل پیشرفت کشور باشد. 

حجت الاسلام سعیدی امام جمعه کمیجان با اشاره به سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد و رشادت رزمندگان در حفظ امنیت و اقتدار کشور در مقابل تجاوز به مرز‌های کشور گفت: منافقین با پشتیبانی دشمنان و امکاناتی که عراق در اختیار آنها قرار داده بود به شهر‌های ایران حمله کرد و در یک عملیات غرورآفرین با جانفشانی جوانان این مرز و بوم شکست سنگینی متحمل شدند. 

امام جمعه شهرستان فراهان مسئولبت در نظام اسلامی را امانت سنگین دانست و گفت: رئیس جمهور باید وزرایی انتخاب کند که به سیاست‌های کلان کشور پای بند باشند و مجلس هم با ریل گذاری صحیح و بستر سازی مناسب وظیفه سنگینی بر عهده دارد.

حجت الاسلام ابراهیمی خطیب جمعه زرندیه گفت: در آستانه معرفی اعضای کابینه دولت جدید به مجلس شورای اسلامی رسانه‌های بیگانه و برخی رسانه‌های داخلی عامدانه یا جاهلانه با کوبیدن بر طبل اختلاف/ دوست دارند فضای عمومی کشور را ملتهب و در مردم القاء نا امیدی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.