فرماندهی محور عملیاتی تیپ ۱۷ علی بن ابی طالب(ع) در عملیات رمضان بر عهده اعجوبه نظامی شازند قرار گرفت.

سردار شهید ناصر بختیاری، اعجوبه نظامی در شازند که در عملیات رمضان، با آمادگی کامل، مسئولیت فرماندهی محور عملیاتی در تیپ ۱۷ علی بن ابی طالب(ع) را بر عهده گرفت.

شهید ناصر بختیاری از شهدای شاخص استان مرکزی است که با اقتدای به علمدار کربلا بدون سر و دست آسمانی شد؛ رزم و فرماندهی مورد تمجید امیر سپهبد صیاد شیرازی قرار گرفت. طوری که سپهد صیاد شیرازی از آن به عنوان یک اعجوبه نظامی یاد می‌کرد.

او در عملیات‌های موفق فتح‌المبین و بیت‌المقدس نیز در سمت فرمانده گردان امام حسن مجتبی (ع)، حضوری فعال داشت و رشادتی به‌یادماندنی از خود برجای گذاشت. در نبرد رمضان، با آمادگی کامل، مسئولیت فرماندهی محور عملیاتی در تیپ تازه تأسیس ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) را بر عهده گرفت. پیش از آغاز عملیات برای آماده‌سازی نیرو‌ها و منطقه شبانه‌روز تلاش می‌کرد.

در عملیات «الی بیت‌المقدس» که برای آزادسازی «خرمشهر» انجام شد، به همراه با نیروهایش با فتح پل‌های منتهی به این شهر نقش به سزایی در بازگشت غرورآفرین شهر به آغوش میهن اسلامی ایفا کرد. پس از پیروزی خرمشهر مسئولیت فرماندهی محور عملیاتی خط مقدم در تیپ نوبنیاد ۱۷ علی بن‌ابیطالب (ع) را به عهده گرفت.

سرانجام پس از گذشت چند روز از عملیات رمضان، در روز یکشنبه ۲۳ ماه مبارک رمضان (۲۴ تیر ۱۳۶۱) ندای حق را لبیک گفت و با اصابت گلوله مستقیم تانک بر جسم مجروحش به همرزمان شهیدش پیوست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.