مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: روند اهدای خون در سه سال دولت سیزدهم در کشور ۲۵ درصد افزایش یافته است.

مصطفی جمالی روز چهارشنبه در حاشیه بهره‌برداری از پایگاه انتقال خون خمین، گفت: سازمان انتقال خون ۱۰۰ درصد نیاز مراکز درمانی در کشور را تامین می‌کند و ذخایر خون از چهار و نیم روز به هشت تا ۱۰ روز افزایش یافته و هیچ جراحی به خاطر نبود خون به تعویق نمی‌افتد.

وی با اشاره به نذر خون در ماه محرم نیز گفت: اهدای خون در این ماه ۳۰۰ درصد و ذخایر خونی پس از تاسوعا و عاشورا، ۲ تا سه برابر افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: برآورد این است که پلاسمای خون کشور در پایان امسال به ۳۵۰ هزار لیتر برسد که ۲ برابر نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد.

جمالی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ساخت پایگاه خون خمین توسط خیرین انجام شده و با این اقدام دیگر وابستگی در این منطقه وجود ندارد و در همین پایگاه تبدیل به فرآورده‌های خونی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: پایگاه انتقال خون خمین جزو استانداردترین مراکز انتقال خون است که فرآیند فرآوری دارد و اقدام خیر نیک‌اندیش در این مسیر قابل تقدیر است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران تاکید کرد: پایگاه انتقال خون استان مرکزی هم، جزو برترین پایگاه‌های انتقال خون کشور است و حمایت‌های قابل تقدیری از سوی استانداری تاکنون برای این پایگاه صورت گرفته است.

فرماندار خمین نیز در این آیین گفت: پایگاه انتقال خون این شهرستان تبلوری از شعار مردمی سازی دولت است که عملیات اجرایی آن توسط خیر نیک اندیش آغاز شد و مجمع خیرین سلامت این پروژه را حمایت کرد.

حمید کمانکش افزود: شهرستان خمین در دولت سیزدهم اتفاقات بزرگی را در بخش سلامت شاهد بود که امید است در دولت چهاردهم تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: پس از ۱۷ سال بیمارستان ۱۴۴ تخت خوابی خمین افتتاح شد و پس از ۱۵ سال پایگاه انتقال خون این شهرستان امروز(چهارشنبه) افتتاح شد.

فرماندار خمین ادامه داد: تجهیزات ۱۰۰ میلیاردی و افزودن پنج هزار مترمربع ساختمان‌های جدید به بیمارستان قدیمی خمین و پذیرش دانشجوی رشته پزشکی در دانشکده علوم پزشکی این شهرستان یادگاری از همکاری بخش دولتی و خصوصی با واسطه‌گری خیرین است.

خمین با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.