گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکا تحریم‌ها علیه وزرای اسرائیل را متوقف می‌کند.

روزنامه تایمز اسرائیل امروز جمعه پس از افشاگری یک مقام اسرائیلی در واشنگتن گزارش داد که دولت ایالات متحده نظر خود را در مورد تحریم‌های احتمالی علیه بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی راست افراطی اسرائیل و ایتمار بن غفیر، رهبر حزب اوتزما یهودیت و وزیر امنیت داخلی اسرائیل، تغییر می‌دهد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این تصمیم پس از آن اتخاذ شد تحریم مقامات اسرائیلی در یک نشست سطح بالا مورد بحث قرار گرفت. 

روز پنجشنبه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در جریان گفتگو با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، مخالفت شدید خود را با کمپین تحریم‌های آمریکا ابراز کرد. 

نتانیاهو ادعا کرد که غیرنظامیان اسرائیلی در مقایسه با فلسطینی‌هایی که توسط اسرائیلی‌ها کشته می‌شوند، با حملات مکرر و میزان مرگ و میر بیشتر از سوی حماس مواجه می‌شوند.

پیشتر، کریس ون هولن، سناتور دموکرات آمریکایی خواستار اعمال تحریم‌های آمریکا علیه بتزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به اتهام اقدام به تضعیف صلح، ثبات، و امنیت در کرانه باختری شد. 

یک منبع آمریکایی به این رسانه گفت، با این حال، سالیوان تأیید کرد که ایالات متحده به تحریم‌های خود علیه افراط گرایان اسرائیلی ادامه خواهد داد.

آمریکا اخیرا تحریم‌های جدیدی را علیه افراط گرایان صهیونیست به دلیل اعمال خشونت علیه فلسطینی‌ها، از جمله محدودیت‌های مالی بر چهار پایگاه شهرک سازی در کرانه باختری اعمال کرد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار