رئیس‌جمهور منتخب گفت: تلاش نکنید من را بیشتر از آنچه که هست بزرگ کنید؛ همه باید دست به دست هم دهیم و کاری کنیم که حق را به حق‌دار بدهیم.

 

مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب صبح جمعه در مراسم تجلیل از اعضای ستاد مرکزی خود در جریان رقابت‌های انتخاباتی اظهار کرد: اگر اکنون مردم ایران نباشند و همه دست به دست هم ندهیم و برنامه و هدف روشن نداشته باشیم و این را نپذیریم که باید از کارشناسان و نخبگان استفاده کنیم، شعار‌هایی که داده‌ایم همه‌اش باد هوا خواهد شد.

رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه همه باید کمک کنیم تاکید کرد: ما یک جناح و دسته نبودیم بلکه به اینکه یک جناح و دسته باشیم معترض بودیم؛ ما می‌گفتیم «همه ایران»؛ ما وظیفه داریم که برای ایران و برای همه کسانی که در این مملکت زندگی می‌کنند بر اساس انصاف و عدالت برخورد کنیم. 

پزشکیان با تاکید بر اینکه جنگ و جهاد اکبر مبارزه با منیت و نفس است، ادامه داد: همه دعوا‌هایی که الان میان مسئولان وجود دارد و ممکن است بین ما نیز به وجود بیاید برای این است که من خودم را برتر از دیگران احساس و تصور کنم که بهتر از دیگران هستم و این چیزی است که ممکن است من را گول بزند و تصوری در من ایجاد کند که من کسی شده‌ام. این در حالیست که من نماینده مردم شده‌ام و باید به آنچه که گفته‌ام صادقانه عمل کنم و مردم باید کمک کنند که این مسیر را طی کنند. خواهش می‌کنم که بیشتر از این از من تعریف نکنید چرا که به پیر و پیغمبر اینگونه نیست و من نیز مانند مردم هستم و امروز فرصتی پیش آمده و اتفاقی افتاده است که مردم به من اعتماد کرده‌اند و در این جایگاه قرار گرفتم.

وی خطاب به مردم و هواداران خود گفت: تلاش نکنید که من را بیشتر از آنچه که هست بزرگ کنید؛ همه باید دست به دست هم دهیم و کاری کنیم که حق را به حق‌دار بدهیم و برای این کار نیز باید شاخص و ابزاری برای اندازه‌گیری در نظر بگیریم؛ چراکه تمام پیامبران و امامان برای برپایی حق میان مردم آمده‌اند.

رئیس جمهور منتخب اظهار کرد: باید به یکدیگر کمک کنیم، دست به دست هم بدهیم و تلاش کنیم تا در ابتدا بفهمیم در چه وضعیتی قرار داریم؛ اگر توقع را خیلی بالا ببریم، ناراحت و معترض می‌شویم که چرا آنچه که می‌خواستیم محقق نشد؛ ما در ابتدا باید بدانیم که چه داشته‌ایم و داریم و انتظار داریم که کدام توقعات برآورده شود. آیا می‌توانیم با داشته‌های موجود همه خواسته‌ها را اجرایی کنیم؟ 

پزشکیان ادامه داد: آنچه که امروز داریم مشکلات اقتصادی، تحریم، اختلافات قومیتی، جنسیتی و سایر مشکلات است؛ در ابتدا باید این مشکلات را برطرف کنیم و دست به دست هم دهیم و بر اساس داشته‌های خود طرحی نو دراندازیم و کار دیگری انجام دهیم و رفتار دیگری ایجاد کنیم. 

وی تصریح کرد: من به عنوان یک فرد با تمام وجود شبانه‌روز تلاش خواهم کرد به مردم، کشور و باور و اعتقادمان خدمت کنم و تلاش خواهم کرد جز عدالت و انصاف کار دیگری نکنم و برای این عدالت و انصاف نیز لاجرم به اصلاحات نیاز داریم. من نمی‌فهمم با چه کسی مخالف هستم بلکه معتقدم که باید رفتار و نگاه‌مان را اصلاح کنیم و نوع تخصیص منابع، سمت‌ها و قدرت‌ها و همه آن چیزی که هست را تغییر دهیم و این به اصلاحات نیاز دارد. 

رئیس جمهور منتخب ادامه داد: معتقدم که اگر دست به دست هم دهیم و انصاف و حق را مراعات کنیم و به نخبگان، توانمندان، تولید کنندگان، کارخانه داران و همه آنهایی که بلدند کاری بکنند، میدان بازی بدهیم و حق را به حق‌دار بدهیم، ایرانی قادر است که عزت و سربلندی را دوباره به خاک این سرزمین برگرداند و باید کاری کنیم که این اتفاق بیفتد. چه در داخل و چه در خارج باید تلاش کنیم که از حق و حقیقت دفاع کنیم و ان شاءالله با کمک مردم این راه را طی خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: اگر هم در این مسیر اشتباه کردیم که حتماً ممکن است اشتباه کنیم، حتما به من بگویید. ممکن است اشتباهات بسیاری داشته باشیم؛ آنهایی که دوست من هستند و به من بیشتر نزدیکند و آنهایی که به من می‌رسند، می‌توانند حرف بزنند حتماً در جایی که اشتباه می‌کنیم و می‌خواهیم از حق عدول کنیم و در حال را رعایت نکردن انصاف هستیم، به من گوشزد کنید.

پزشکیان گفت: باید بپذیریم و می‌پذیریم که اگر حضور مقام معظم رهبری نبود این اتفاقات شکل نمی‌گرفت و این آگاهی و درایت رهبری بود که اجازه نداد عده‌ای همچنان مداخله کنند و نگذارند این صحنه‌ها به وجود بیاید.

وی گفت: ‌باور کنید من وقتی می‌بینم که خواهران و برادران و جوانان و سالمندان با شوق و عشق از من تجلیل می‌کند، بر جانم لرزه می‌افتد؛ چرا که ما باید جوابگو باشیم و نباید امید مردم را به ناامیدی تبدیل کنیم. ما نباید کاری کنیم که آنها احساس کنند ما هم به آنها دروغ گفتیم. ما دروغ نخواهیم گفت بلکه صادق خواهیم بود و تلاش خواهیم کرد که با تمام وجود برای ایران‌مان و کشورمان صادقانه خدمت کنیم و حتماً بر اساس علم و آگاهی و دانایی این راه را خواهیم رفت. من از همه مردم ایران اعم از قومیت‌های مختلف کشور تشکر می‌کنم و قدردانم و امیدوارم که شرمنده مردم و نسل آینده نباشم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار