رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم به تشریح کارزار انتخاباتی آمریکا پرداخت.

حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره پشت پرده انتخاب جی دی ونس معاون دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه اظهار کرد: ونس کسی بود که در قالب حزبی به عنوان معاون ترامپ معرفی شد. 

وی ادامه داد: برخلاف حزب دموکرات که احساسی عمل می‌کند حزب جمهوری‌خواه در این دوره رفتاری عقلانی را در پیش گرفته و مسائلی که درباره سن ترامپ مطرح می‌شد با انتخاب ونس دیگر عملا موضوعیتی ندارد.

فلاحت پیشه ادامه داد: جی دی ونس جوان است و می‌تواند ضعف‌های ترامپ را پوشش دهد همچنین رفتار ترامپ نشان می‌دهد که هدف او یک ریاست جمهوری چهار ساله نیست و اهداف بالاتری برای خود متصور است.

اگر تحقیقات بیشتری درباره ترور ترامپ انجام شود دموکرات‌ها بیشتر زیر سوال مي‌روند 

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم درباره کارزار انتخاباتی آمریکا گفت: دموکرات‌ها با مشخص کردن کاندیدای دیگر به جای بایدن شانس بیشتری در انتخابات خواهند داشت البته با توجه به اینکه بایدن چند روز پیش آن هم چهار ماه مانده به انتخابات اعلام کرد که در حزب دموکرات خیانت وجود دارد نشان می‌دهد که این جریان در مجموع اقبال بسیار کمی برای پیروزی دارد. همچنین معتقدم که اگر تحقیقات بیشتری درباره ترور ترامپ انجام شود دموکرات‌ها بیشتر زیر سوال خواهند رفت چرا که این سوء قصد به حدی برنامه ریزی شده بود که نمیتوان آن را برخورد یک جوان بیست ساله تلقی کرد.

دولت جدید مسیر عادی سیاست خارجی را در پیش بگیرد تا از نتیجه انتخابات آمریکا غافلگیر نشود

فلاحت پیشه با اشاره به تاثیر نتیجه انتخابات آمریکا بر سیاست خارجی ایران تاکید کرد: معتقدم که اگر دولت جدید مسیر معمولی سیاست خارجی خود را در پیش بگیرد از نتیجه انتخابات آمریکا غافلگیر نخواهد شد. 

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: آقای پزشکیان باید بتواند ظرفیت‌های مردمی کشور را پشت خود نگه دارد چرا که هرچه تنش‌های سیاسی بیشتر باشد عواقب آن متوجه دولت خواهد بود و شخص رئیس جمهور نباید اجازه بدهد که دوران رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری ادامه پیدا کند.

پزشکیان برای موفقیت در سیاست خارجی مخالفان و موافقان را همراه خود کند

وی ادامه داد: سه جریان در کشور وجود دارند که گروه اول حامیان رییس‌جمهور هستند، گروه دوم مخالفانند که عمدتاً جوان هستند و نباید فدای رقابت‌های سیاسی شوند و گروه سوم نیز افرادی هستند که با انتخابات قهر کرده اند و پای صندوق نیامدند، اما ایرانی هستند و آقای پزشکیان باید آنها را همراه خود داشته باشد تا در عرصه سیاست خارجی نیز موفق باشد.

فلاحت پیشه تاکید کرد: همچنین معتقدم که ایران باید سیاست‌های تنش‌زدایی خود در منطقه را شروع کند و بنیانی را بسازد که توسط سیاست‌های افراطی خارجی تهدید نشود چرا که دشمنان ایران تلاش می‌کنند تا روح تازه‌ای که در کشور دمیده شده را با چالش‌های جدید مواجه کنند و این ما هستیم که باید با وحدت داخلی و سیاست منسجم خارجی این نقشه‌ها را خنثی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار