کنگره بزرگداشت ۱۲ هزار شهید استان تهران با حضور فرمانده سپاه، مسئولان لشکری و کشوری و ائمه جمعه استان تهران در حرم مطهر امام خمینی (ره) آغاز شد.

کنگره و اجلاسیه اصلی بزرگداشت ۱۲ هزار شهید استان تهران در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) امروز پنج شنبه ۴ مردادماه با حضور فرماندهان لشکری و کشوری، ائمه جماعات استان تهران، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی، استاندار تهران و فرمانداران شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

سرلشکر حسین سلامی در این کنگره و در حضور خانواده شهدای لشکر ۱۰ سیدالشهدا علیه السلام اظهار داشت: خداوند متعال را شاکرم که در این لحظه‌های روحانی که متعلق است به شهادت سالار شهیدان حضرت حسین بن علی (ع)، در این فضای ملکوتی در جوار آرامگاه امام راحل (ره) و در جمع فرماندهان و خانواده شهدای بزرگوار هستم.

فرمانده سپاه پاسداران افزود: امروز تاریخ عاشورایی و انقلاب اسلامی که با اعجاز اتفاق افتاد و دوران شکوهمند دفاع مقدس را با زبان هنر شاهد هستیم.

سرلشکر سلامی ادامه داد: در خدمت سردار علی فضلی سرداری بزرگ و جانباز هستیم که با غیرت ابوالفضلی در دوران دفاع مقدس حضوری مستقیم و با نیرو‌های تحت امر ارتباط عاطفی داشت.

فرمانده سپاه تصریح کرد: ما برای پاسداشت کرامت، شرافت، جهاد و شهادت طلبی مردانی آمده‌ایم که تاریخ اسلام را به شکلی حماسی تغییر دادند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یادآوری کفن پوشان ورامین و نام آوردن از سرداران شهید که تاریخ پر افتخار ملت ایران را یاد آوری می‌کنند، گفت: اینجا سرزمین انسان‌هایی است که از عاشورا الهام‌گرفتند. تاریخ عبرت‌های سخت و دردناکی از عمل نکردن به موقع امت اسلام دارد.

وی با بیان اینکه سرنوشت مسلمانان از مسیر جهاد و شهادت می‌گذرد، گفت: تا مسلمانان در میدان با شمشیر‌ها دشمن را ملاقات نکنند، نمی‌توانند آرامش، امنیت، فرهنگ و آسایش را برای امت اسلام ببینند.

سرلشکر سلامی اظهار کرد: سرزمینی که امروز یاد شهدایش را گرامی می‌داریم مشهد شهیدانی چون سرلشکر‌های شهید فلاحی، نامجو، فکوری، جهان آرا و کلاهدوز است.

فرمانده سپاه پاسداران گفت: اینجا شهادتگاه سردار حسن تهرانی مقدم و مشهد شهید بزرگ فخری زاده است که با مکر رژیم جنایتکار صهیونیستی با تروری ناجوانمردانه به شهادت رسید.

سرلشکر سلامی با بر شمردن تاریخ اسلام و شهادت ائمه معصومین افزود: اگر به موقع عمل نکنیم و الهام نگیریم و ترس و جهل وجود ما را فراگیرد امام مسلمین تنها می‌ماند و اهل بیت به اسارت می‌روند. ملت ما سال‌ها با این فکر زندگی کردند که ای کاش در زمان عاشورا بودند و شهید می‌شدند و اجازه اسارت اهل بیت را نمی‌دادند.

این فرمانده دفاع مقدس گفت: عاشورا یک حقیقت جاری است، عاشورا منظومه زیبایی است از جوانمردی مردی که به تنهایی علم به دست گرفت و به شهادت رسید؛ حضرت عباس قمر زیبای بنی هاشم بود.

سرلشکر سلامی افزود: امروز دشمنان در کنار مدیترانه، در منطقه خاورمیانه و ... برابر جبهه مقاومت که الهام گرفته از عاشورا و ایران اسلامی دارد، عاجز هستند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار