مدیر کل هواشناسی کرمان گفت: استان کرمان با افزایش ۳.۲ درجه سانتیگراد نسبت به بلند مدت خود، بیشترین افزایش را در میانگین تیر ماه در سطح کشور داشته است.  

به گزارش روابط عمومی هواشناسی کرمان و استناد به آمار انتشار شده از سوی مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی کشور، استان کرمان بیشترین افزایش را در میانگین دمای تیر ماه در سطح کشور داشته است.
 
محسن عراقی زاده گفت: دمای میانگین تیر ماه استان کرمان ۹/۲۳ درجه سانتیگراد شده است که نسبت به بلند مدت خود ۲/۳ درجه سانتیگراد افزایش داشته است و آمار ثبت شده در سطح کشور نشان می‌دهد که استان کرمان بیشترین افزایش دما را در میانگین تیر ماه خود در کشور داشته است.  

وی افزود: افزایش دمای امسال در تمام شهر‌های استان کرمان محسوس بوده است و نکته قابل ذکر امسال، افزایش دمای کمینه در سطح استان است.

مدیر کل هواشناسی استان کرمان با بیان اینکه میانگین دمای کمینه استان کرمان در تیر امسال ۴/۲۳ درجه سانتیگراد شده است که نسبت به بلند مدت خود ۹/۳ درجه سانتیگراد افزایش داشته است، بیان داشت: استان کرمان بیشترین افزایش دما را نیز در میانگین کمینه خود در سطح کشور داشته است.

وی تصریح کرد: در بین شهرستان‌های استان کرمان، شهرستان ریگان با میانگین دمای کمینه ۹/۲۸ درجه سانتیگراد بیشترین افزایش را نسبت به بلند مدت در بین سایر شهرستان‌های استان داشته است که این افزایش دما به ۴ درجه سانتیگراد رسیده است و شهرستان بافت با میانگین دمای کمینه ۱/۲۱ درجه سانتیگراد و افزایش ۹/۱ درجه سانتیگراد نسبت به بلند مدت، کمترین افزایش را در کمینه دما داشته است.

 عراقی زاده ضمن دعوت مردم به بهینه مصرف کردن انرژی و صرفه جویی در برق، پیشنهاد کرد که می‌شود تعرفه‌های جدید در مصرف انرژی استان کرمان تعریف کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار