مدیرکل بهزیستی کرمان گفت: ۱۲ هزار پرونده زنان سرپرست خانوار در بهزیستی وجود دارد که از خدمات این مجموعه استفاده می‌کنند.

 

 

 

علیرضا وحید زاده به مناسبت هفته بهزیستی با اشاره به اینکه هرسال و در هفته بهزیستی فرصتی است تا دست آورد‌های بهزیستی به گوش مردم برسد گفت: بهزیستی یک دستگاه حمایتی است و بخش اعظم کسانی که به ما مراجعه می‌کنند کسانی هستند که دارای مشکلات و ناهنجاری‌ها هستند و بخشی نیز افراد دارای معلولیت می‌باشند. 

وی افزود: بیش از ۶۴هزار پرونده برای افراد دارای معلولیت تشکیل شده که با بعدخانوار بهزیستی به چیزی حدود ۲۵۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد. 

وحیدزاده بیان کرد: بهزیستی همچنین در بخشهایی، چون کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست، مداخلات اجتماعی، مشاوره، اورژانس اجتماعی، ترک اعتیاد فعالیت دارد.

 مدیرکل بهزیستی استان گفت: در سال‌های اخیر و به دلایل متعدد تعداد بچه‌هایی که به مراکز ما وارد می‌شوند، زیاد شده و هرچه تعداد مراکز را زیاد می‌کنیم باز هم مرکز کم داریم که این موضوع هم در بحث فرزندان و هم در حوزه اعتیاد نمایان است.

وی افزود: در سال‌های اخیر تحقیقات نشان می‌دهد که معلولیت‌ها در حال افزایش است و با توجه به اینکه ۵۰ درصد معلولیت‌ها از بحث ژنتیک آغاز می‌شود و علیرغم اینکه بودجه خوبی برای مشاوره وآزمایش ژنتیک در نظر گرفته شده، اما بازهم معلولیت‌های ناشی از ژنتیک در حال افزایش است.

خسرو ملک شاهی معاون پیشگیری بهزیستی نیز گفت: در اعتیاد به مواد صنعتی کرمان یکی از آخرین استان‌های است که بسیار جای شکر دارد.

وی افزود: در حوزه مشاوره ۱۳۲ مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی (۱۴۸۰) در کرمان مشغولِ به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه علیرغم تبلیغات فراوان مردم نسبت به مشاوره رایگان تلفنی ۱۴۸۰ شناخت کاملی ندارند گفت: در بحث پیشگیری از بروز معلولیت‌ها، میلیارد‌ها تومان هزینه کرده ایم، اما بازهم بر اثر تصادفات، سقوط از درخت هر روز بر تعداد افراد دارای معلولیت اضافه می‌شود. 

برچسب ها: سرپرست ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار