دانشجویان رشته حقوق دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور در شعب محاکم حقوقی در جریان روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی قرار گرفتند.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان در حاشیه این تور علمی گفت: در این تور علمی و آموزشی چهارساعته، دانشجویان در گروه‌های چند نفره با حضور در تعدادی از شعب دادگاه حقوقی، کیفری و اجرای احکام از نزدیک و به صورت چهره به چهره با قضات، کارمندان عدلیه دیدار کرده و مباحث علمی خود را مطرح کردند.

اکبر مختاری بیان کرد: به منظور آگاهی بخشی در زمینه‌های تخصصی مرتبط با رشته شغلی حقوق، این دومین بازدید علمی و آموزشی دانشجویان از شعب دادگاه‌های کرمان می‌باشد که در قالب تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه باهنر و معاونت منابع انسانی دادگستری کرمان ترتیب داده شده است.

وی از لزوم افزایش دانش عملی دانشجویان حقوق در کنار دانش تئوری سخن گفت و بیان کرد: دانشجویان رشته حقوق نباید تنها به تدریس استاد بسنده کنند و بایستی زمینه‌هایی فراهم شود تا دانشجویان علاقه‌مند بتوانند در طول تحصیل، به صورت حضوری از دانش و تجربه کاری قضات، وکلا و حقوقدانان بهره‌مند شوند.

این مقام قضائی از آمادگی کامل دادگستری کرمان در جهت تعامل با دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: همچنین طبق تفاهم نامه همکاری فیمابین دادگستری و دانشگاه باهنر مقرر شده است تا دانشجویان حقوق دوره‌های کارآموزی خود را در مجتمع‌ها ومحاکم قضائی و تحت آموزش قضات سپری کنند.

برچسب ها: محاکم ، دانشجویان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار