معاون دادگستری کرمان گفت: در حال حاضر یک هزار و ۲۴۰ نفر در ستاد صبر فعالیت می‌کنند که یک هزار و ۳۵ نفر به عنوان صلح یار فعالیت می کنند.

معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان گفت: در حال حاضر یک هزار و ۲۴۰ نفر در ستاد صبر فعالیت می‌کنند که از این تعداد یک هزار و ۳۵ نفر به عنوان صلح یار، ۲۹۴ نفر به عنوان همیارصلح (دانش‌آموزی) و ۱۱ نفر هم طلایه‌دار صلح، دارای ابلاغ از سوی رئیس کل دادگستری استان کرمان می‌باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدامیر ابراهیمی در نشست با مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان وصلح یاران مطبوعات استان کرمان بیان کرد: با اقداماتی که در حوزه دستگاه قضایی و شورا‌های حل اختلاف صورت گرفته است حوزه کار شورا‌های حل اختلاف را دستخوش تغییراتی شده است.

این مقام قضایی با بیان این مطلب که در قانون جدید، شورا‌های حل اختلاف در ۴ محور کار خود را ادامه می‌دهند، افزود:رسالت و هدف اصلی تاسیس شورا‌های حل اختلاف ترویج صلح و سازش می‌باشد، که بایستی در جامعه گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه در قانون جدید بر موضوعات داوری، میانجی گری، صلح و سازش و صلح یاران تاکید شده است افزود: تاکنون ۴۸ هیئت صلح در قالب هیئت‌های صلح فرهنگیان، اصناف، اتحادی‌های صنفی، کلانتری‌ها، رسانه‌ها، و .. در کرمان راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در روایات و آموزه‌های دینی و قرآنی بر ترویج صلح و آشتی میان اصحاب دعوی تاکید شده است، بیان کرد: در صورت ارجاع اختلافات به دادگاه‌ها پیامد‌های نامطلوبی به همراه دارد و ریشه کینه عمیق می‌گردد بنابراین لازم است اختلافات جزئی بوسیله مصلحین و صلح یاران تاثیر مطلوب تری برجا می‌گذارد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با بیان این مطلب که نظارت بر عملکرد صلح یاران صورت خواهد گرفت، گفت: در برنامه‌های آتی حل اختلاف، هیات‌های صلح در مساجد راه اندازی خواهند شد و یک یا چند صلح یار در یکی از مساجد مشغول می‌شوند، و برای حل و فصل اختلافات تلاش خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: علی رغم اینکه بیش از ۲ درصد از بودجه کشور فرهنگی می‌باشد، متاسفانه خروجی چشمگیری نداشته است، زیرا در محل‌های مناسب هزینه نمی‌گردد.

در ادامه محسن روحی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: یکی از رسالت رسانه‌ها این است که در جهت ترویج صلح و سازش فرهنگ‌سازی کنند تا اختلافات در فضایی غیر از دادگاه حل و فصل شود.

*از سال ۱۴۰۱ هیچ پرونده‌ای به دادگاه مطبوعات کرمان ارجاع نشده است/ ساماندهی رسانه‌های فاقد مجوز ضرورت دارد .

مدیر رسانه و روابط عمومی دادگستری استان کرمان گفت:خوشبختانه از آذر ماه ۱۴۰۱ تاکنون (بیش از ۲۰ ماه) هیچ پرونده‌ای تحت عنوان جرائم مطبوعاتی به دادگاه مطبوعات استان کرمان کرمان ارجاع نشده است.

حمزه امیرمحمدی نسب در نشست صلح یاران مطبوعات استان کرمان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: دستگاه قضایی استان کرمان همواره در جهت پیشرفت استان و رفع مطالبات مردمی حامی و پشتیبان اصحاب رسانه بوده است و تعامل موثر وسازنده‌ای میان مسئولان قضایی و خبرنگاران استان شکل گرفته است.

عضو هیات منصفه دادگاه مطبوعات استان کرمان ضمن قدردانی از همکاری خوب اداره کل ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه با دادگستری استان کرمان، افزود:ضرورت دارد دستگاه‌های متولی در جهت ساماندهی رسانه‌های فاقد مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات لازم را بعمل آورند. 

امیرمحمدی در ادامه، گزارشی از فعالیت‌های رسانه‌ای و عملکرد هیات صلح مطبوعات استان کرمان ارائه داد و گفت: از جمله فعالیت‌های انجام شده در حوزه رسانه، می‌توان به برگزاری چهارمین جشنواره رسانه‌های عدالت و برگزاری مستمر نشست‌های مطبوعاتی از سوی مسئولان قضایی در سراسر استان اشاره کرد

برچسب ها: دادگستری ، صلح یار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار