مدیرکل هواشناسی کرمان گفت: استان کرمان بیشترین افزایش حداقل دما را نسبت به بلند مدت خود در سطح کشور داشته است.

محسن عراقی زاده گفت:از ابتدای فصل تابستان، با حاکم شدن الگو‌های تابستانی در کشور و روند افزایشی دما در استان کرمان، استان کرمان بیشترین افزایش را در میانگین حداقل دمای خود در سطح کشور داشته است.

 وی افزود: تا تاریخ ۱۳ تیر ماه، میانگین حداقل دمای استان کرمان ۷/۲ درجه سانتیگراد نسبت به بلند مدت خود افزایش داشته است؛ که در مقایسه با سایر استان‌ها، بیشترین افزایش در میانگین حداقل دما بوده است.

وی بیان کرد: از بین شهرستان‌های استان نیز، شهرستان‌های راور و کرمان با تفاوت دمای ۵/۳ و ۳/۳ درجه سانتیگراد نسبت به بلند مدت، بیشترین افزایش را در حداقل دمای خود داشته اند.

مدیر کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به اینکه از اواخر خرداد ماه افزایش دما وگرمای هوا در استان کرمان خودنمایی می کند و با آغاز فصل تابستان این گرما کاملا محسوس می‌شود گفت: این افزایش دما در بیشتر شهر‌های استان منجر به ثبت رکورد می‌شودبه طوریکه تا امروز شهر‌های استان کرمان در بیشتر روز‌ها رکوردار گرمترین هوا در سطح کشور بوده اند. 

وی افزود :طی امسال استان کرمان افزایش ۶/۰ درجه سانتیگراد نیز در میانگین حداکثری خود داشته است.

 عراقی زاده اظهار داشت: از بین شهرستان‌های استا، ن، شهرستان کهنوج با افزایش ۱/۲ درجه‌ای، بیشترین افزایش را در میانگین دمای حداکثر داشته است. 

 

عراقی زاده تصریح کرد:استان کرمان با میانگین دمای ۸/۳۲ درجه سانتیگراد نسبت به بلند مدت خود ۷/۱ درجه افزایش داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار