معاون وزیر علوم گفت: نمایشگاه بین‌المللی جاذبه‌های تحصیل با حضور ۱۰۰ کشور برگزار خواهد شد.

داداش پور معاون وزیر علوم در مراسم افتتاح دومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان خارجی گفت: نمایشگاه جاذبه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های بین المللی ایران باحضور ۱۰۰ کشور در مصلای تهران برگزار خواهد شد تا بتوانند فرهنگ و میراث کشور خود را به نمایش بگذارند که حتما از ظرفیت دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز استفاده خواهیم کرد.

وی اظهارداشت: سازگاری حداکثری کشور‌ها با جمهوری اسلامی است و ایران می‌تواند مرکز ثقل دانشجویان بین المللی باشد.

معاون وزیر علوم گفت: پارسال اولین المپیاد ورزشی را در مازندران برگزار کردیم که در این دوره ۲۵۰ ورزشکار شرکت کردند و امسال شاهد چند برابر شدن شرکت کنندگان هستیم.

وی بیان کرد: در المپیاد دوره قبل دانشجویان ۱۹ دانشگاه و امسال ۴۰ دانشگاه از ۵۰ ملیت حضور دارند که این استقبال نشان می‌دهد ورزش بین الملل در ایران جا افتاده و گام به گام حرکت روبه رشدی دارد.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: این المپیاد بهانه‌ای است تا دانشجویان ورزشکار ایرانی و خارجی را دور هم جمع کنیم تا در کنار یک رقابت ورزشی سالم، تبادل تجربه فرهنگی هم صورت گیرد.

داداش پور یادآورشد: در این ایام فرصتی هست تا شما دانشجویان همدیگر را بیشتر بشناسید و به همبستگی هم کمک کنید.

معاون وزیر علوم افزود: ما هدف بزرگتری هم داشتیم که بازی‌ها را با گستردگی بیشتری برگزار کنیم لذا درصددیم بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی را بزودی میزبانی کنیم.

داداش پور اظهارداشت: تلاش می‌کنیم برای همبستگی و وحدت بیشتر کشور‌های مسلمان آنها را به بهانه مسابقات ورزشی دور هم جمع کنیم تا دوستای‌ها بیشتر شود.

وی گفت: اخیرا یک دوره آموزشی فرهنگی با حضور ۴۰ کشور را برگزار کردیم و بزودی جشن فارغ التحصیلی دانشجویان خارجی را هم در شیراز برگزار خواهیم کرد.

داداش پور اضافه کرد: به بهانه‌های مختلف تلاش کرده ایم دانشجویان خارجی و ایرانی را دور هم جمع کرده و دوستی‌ها و مودت را بیشتر کنیم تا کسی در ایران احساس غربت نکند.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در انتها از مردم فلسطین و غزه هم یاد کرد و گفت: امروز برای المپیاد ورزشی و برگزاری جشن ورزشی شادیم، اما نباید فلسطینیان و مردم غزه که درحال جنگ با رژیم غاصب هستند را فراموش کنیم و این جنایات بایستی از سوی همه ملل محکوم شود.

در ادامه پس از رژه تیم‌های شرکت کننده و قرائت سوگند نامه ورزشکاران، مشعل بازی‌ها روشن شد.

این مسابقات تا ۵ مرداد ماه در قزوین برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.