معاون اجتماعی بهزیستی قزوین گفت: آمار نگهداری از کودکان بی سرپرست در استان ۲۷۹ نفر بود که با اهتمام اداره کل بهزیستی این رقم به ۶۷ نفر معادل ۶۶ درصد کاهش یافت.

هدی حقیقی معاون اجتماعی بهزیستی قزوین گفت: معاونت اجتماعی بهزیستی استان قزوین با شعار هر کودک یک خانواده در تلاش برای ساماندهی به وضعیت کودکان بی سرپرست است.

وی ادامه داد: فرزندخواندگی طبق قانون به زوجینی که پنج سال از زندگی مشترک آنها گذشته باشد، اما صاحب فرزند نباشند، دوم به بانوان و یا دختران مجرد بالای ۳۰ سال و سوم به زوجین دارای فرزند تعلق می‌گیرد.

حقیقی گفت: افراد دارای شرایط می‌توانند در سامانه ملی فرزند خواندگی ثبت‌نام کرده و پس از صلاحیت و بررسی مدارک به مرحله روند تحویل فرزند برسند که هم اکنون کمتر از سه ماه به طول می‌انجامد.

این مسئول ضمن بیان اینکه حوزه اجتماعی استان قزوین به سلامت اجتماعی تبدیل خواهد شد، گفت: مرکز اجتماعی بهزیستی استان وظیفه پرداخت و رفع مداخلات اجتماعی را دارد و دفتر کودکان بد سرپرست و بی‌سرپرست نیز مشکلات زنان و بانوان بدسرپرست استان را احصا و در جهت رفع آن تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰ سال از فعالیت اورژانس اجتماعی استان می‌گذرد که با ۲۰ نیروی اجتماعی تخصصی کار خود را آغاز کرد، اما امروز بیش از ۱۰۰ نیروی تخصصی در اورژانس‌های اجتماعی سراسر استان می‌کنند.

حقیقی به تعداد مراکز نگهداری از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست استان قزوین پرداخت و گفت: ۶۱ مرکز در استان پذیرای کودکان صفر تا ۱۸ سال بدسرپرست و بی سرپرست است که تحت نظارت ادراه کل بهزیستی استان هستند.

معاون اجتماعی بهزیستی قزوین عنوان کرد: مراکز نگهداری از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست استان به بخش‌های مختلفی برای سنین صفر تا سه سال، سه تا ۶ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال تقسیم بندی می‌شود و دختران و پسران زیر ۶ سال با هم نگهداری می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار