رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: پشه آئدس در یکی از شهر‌های استان مشاهده شده است و شهروندان با توجه به فصل تابستان و احتمال شیوع این بیماری سخت مراقب خود باشند.

دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: پشه آئدس مهاجم مشاهده شده در استان قزوین از نوع آلبوپیکتوس است که نمونه‌های بالغ و لارو و همچنین محل زاد و ولد در منطقه مذکور توسط متخصصین حاضر در دانشگاه‌های علوم پزشکی قزوین، بندر عباس و گیلان نیز مورد تایید قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا راهکار‌های پیشگیرانه را بیشتر از درمان مورد توجه قرار دهیم، اما شهروندان در صورت بروز علایم به ویژه تب بالا می‌توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: وجود این پشه تا زمانی که آلوده به ویروس نباشد به معنی وجود بیماری نیست و بجز موردی که در سفر به خارج از کشور مبتلا و به ایران بازگشته بود در زمان حاضر ابتلا افراد به بیماری تب دنگی در استان گزارش نشده است.

دیدبان تاکید کرد: گزارش‌ها از مناطق مختلف دنیا و ایران حکایت از آن دارد که محل زندگی این پشه آب‌های راکد است و بیشترین تخم‌گذاری را در چنین محیط‌هایی انجام می‌دهد، لذا انتظار می‌رود شهروندان محترم برای بهسازی محیط و جمع کردن ظروفی که آب در آن جمع می‌شود و همچنین لاستیک‌ها و مانداب زیر گلدان و کولر اقدام کنند و اجازه ندهند تا پشه‌ها در این مکان‌ها جمع شوند.

رییس دستگاه سلامت استان قزوین گفت: مردم باید هشدار‌ها را جدی گرفته و به توصیه‌های کارشناسان اهتمام داشته باشند تا از گزش این پشه در امان بمانند.

برچسب ها: پشه آئدس ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.