سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی قزوین گفت: صدور پروانه اشتغال به کار مهندسان ساختمانی در دستور کار جدی این اداره کل و سازمان نظام مهندسی استان قرار دارد.

مهدی بنایی سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی قزوین گفت: براساس دستورالعمل‌های موجود، مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان برای اخذ پروانه اشتغال به کار، ارتقا و یا تمدید پایه مهندسی نیازمند گذراندن دوره‌های آموزشی مانند حضور در همایش، کنفرانس‌ها و یا دوره‌های مختلف هستند.

وی ادامه داد: پروانه‌هایی که برای اشتغال به کار مهندسان ساختمانی صادر می‌شود نیازمند دوره‌های آموزشی و برگزاری آزمون است که این مساله منجر به صدور گواهینامه می‌شود و تاکنون نیز این گواهینامه‌ها به صورت فیزیکی از سوی اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان صورت می‌پذیرد.

بنایی با اشاره به اینکه صدور و یا تمدید گواهینامه‌های اشتغال به کار مهندسان فرایند طولانی که حتی تا سه ماه نیز به طول می‌کشد، اضافه کرد: برای جلوگیری از این مساله و صرفه جویی در مصرف کاغذ، تصمیم گرفتیم تا انجام این کار در استان قزوین را به صورت الکترونیکی در بیاوریم و علاوه بر آن نیز برگزاری آزمون‌ها هم به صورت مجازی برگزار شود.

به گفته وی، جلسات متعددی در این رابطه تشکیل شده و با همکاری اداره فناوری اداره کل راه و شهرسازی در حال بررسی این برنامه هستیم تا به نتیجه برسد.

بنایی با بیان اینکه فرایند الکترونیکی شدن پروانه اشتغال به کار مهندسان ساختمان قزوین یکی از مهمترین اقدامات اداره کل راه و شهرسازی محسوب خواهد شد، افزود: مدت زمان اعتبار گواهینامه‌های اشتغال به کار مهندسان پنج سال است و مهندسان نیازمند گذراندن دوره‌های آموزشی لازم هستند که این مساله جزو ملزومات تمدیدی پایه مهندسی نیز محسوب می‌شود.

سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی استان قزوین تاکید کرد: گواهینامه‌های اشتغال به کار مهندسان دارای ۲ امضا از سوی مدیرکل راه و شهرسازی و رییس نظام مهندسی ساختمان است و مسوولیت برگزاری دوره‌های مربوط به این گواهینامه‌ها نیز با مجوز اداره کل راه و شهرسازی استان و با همکاری سازمان نظام مهندسی برگزار می‌شود.

۱۱ هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین هستند که از این تعداد بیش از ۶ هزار مهندس دارای پروانه اشتغال به کار می‌باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.