مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گفت: در کنار مشوق‌هایی که برای مشترکان کم مصرف در نظر گرفته شده؛ مشترکانی که کنتور را دستکاری کنند بعد از اخطار با قطع برق طولانی مدت مواجه خواهند شد.

مدیریت مصرف برق در فصل گرما ضرورتی برای عبور از شرایط اوج مصرف این انرژی حیاتی برای بدون خاموشی است. آغاز فصل گرما باعث افزایش چشمگیر میزان مصرف برق شده است که با توجه به محدودیت منابع انرژی، برای پیشگیری از خاموشی برق مدیریت مصرف برق ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

اینانلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گفت: باتوجه به اینکه در ایام گرم سال هستیم و مصرف برق افزایش پیدا کرده، با چند چالش مواجه هستیم؛ در نیروگاه‌ها به سختی تولید در حال انجام است. با افزایش دما برخی از تجهیزات شبکه برق به درستی کار نمی‌کنند و گاهی با خاموشی مواجه میشویم. قسمتی از برق از طریق نیروگاه‌های برق آبی تولید میشود و کاهش مصرف کمک زیادی به ما می‌کند نیاز مصرف ما ۱۱۰۰ مگاوات است.

اینانلو اضافه کرد: پویش با انرژی در وزرات نیرو شکل گرفته و با قرعه کشی جوایز خوبی به مردم اهدا میشود. در استان ما بیشترین میزان مصرف برق در صنعت و کشاورزی است و ۷۰ درصد برق در مورد تولید است. با هماهنگی که بین مسئولان استان انجام شده بدون مشکل مصرف را مدیریت کرده ایم.

وی اظهار کرد: تعرفه برای سال جاری ابلاغ نشده و به صورت پلکانی افزایش پیدا میکند. هرواحد خانگی ۳۰۰ کیلو وات ساعت تعریف شده و افزایش مصرف افزایش مبلغ را خواهد داشت. برای صنایع مشوق‌های مختلفی در نظر گرفته است. کسانی که سیستم را دستکاری میکنند رصد شده و بعد از اخطار قطع برق طولانی مدت را در پی خواهد داشت.

اینانلو گفت: یکی از مشکلات صنعت برق ناترازی اقتصادی است و قیمت تمام شده هر کیلو وات ساعت با مبلغ فروش اختلاف زیادی دارد. بیشترین یارانه در حوزه‌های تولید مصرف میشود و انتظار داریم مشترکان با صرفه جویی و افزایش راندمان و تجهیزات به روز تراز تلفات انرژی جلوگیری کنند.

وی اظهار کرد: ساعت اوج مصرف از ساعت ۱۸ تا ۲۰ و ۲۰ تا ۲۳ است و ضرورتی ندارد در بخش اول روشنایی و در بخش دوم استفاده از لوازم برقی را کاهش بدهند و به هیچ وجه از سماور برقی استفاده نکنند. فرهنگ سازی باید از کودکی اتفاق بیفتد تا شاهد تغییرات پایدار باشیم. ما سازمان خدمات رسان و تجهیز محور هستیم و منابع ما از صورت حساب هاست که باید پرداخت شود و توقع داریم به موقع پرداخت شود مبالغی با عنوان تکالیف قانونی در قبوض وجود دارد از جمله بیمه همگانی جهش سازمان‌های دانش بنیان و... که پرداخت‌های به موقع باعث رشد اقتصادی کشور میشود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گفت: مراکز دولتی با گران‌ترین تعرفه محاسبه میشوند و باید در وقت اداری و خارج از اداری کاهش مصرف داشته باشند. تمام مشترکان اداری به کنتور‌های هوشمند مجهز شده اند. ادارات باید ۲۰ درصد از برق مصرفی را از پنل‌های خورشیدی استفاده کنند. نگاه به انرژی تجدید پذیر تغییر کرده و باید به این سمت برویم در استان ما نیروگاه‌های خورشیدی بیشترین بازده را دارند و قرارداد‌هایی که سازمان ساتبا انجام میدهد ودر بورس ارائه میکند و بیش از ۱۷۰ مگابات در استان بخش خصوصی برق تولید میکند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار