مدیر نظام پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین کمبود نیروی انسانی را یکی از مهمترین مشکلات و چالش این مرکز در استان دانست و گفت: هم اکنون مراکز درمانی و بیمارستانی استان قزوین با کمبود پرستار روبرو است.

فرزاد رجبی یکتا مدیر نظام پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: کمبود نیروی پرستاری در مراکز درمانی باعث آسیب به بدنه سلامت و در نهایت اجحاف به حق گیرندگان خدمت می‌شود و اگر این میزان کمبود در افزایش تعداد پرستاران جبران شود، شاهد وضعیت بهتری در بخش درمان خواهیم بود.

وی به دیگر مشکلات موجود در حوزه پرستاری استان پرداخت و افزود: وضعیت دریافتی و حقوق پایین، تبعیض در پرداختی‌ها و سختی کار از دیگر مشکلات جامعه پرستاری است که این موارد به نوبه خود باعث ایجاد بی‌انگیزگی در نزد پرستاران می‌شود.

رجبی یکتا با اشاره به فعالیت و خدمات دهی هزار و ۵۰۰ پرستار در مراکز درمانی و بیمارستانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی قزوین، بیان کرد: ساعت کاری این پرستاران به صورت شناور بوده، اما به صورت میانگین هر پرستار ۱۵۰ ساعت در ماه مشغول به فعالیت است.

این مسئول به قانون تعرفه گذاری پرستاری پرداخت و خاطرنشان کرد: تعرفه گذاری پرستاری در سال ۸۶ تصویب و در سال ۱۴۰۰ اجرا شد که ۲۸ بسته خدمات پرستاری براساس ارزش نسبی آن، مبلغ ریالی به صندوق گروه پرستاری جمع و بین پرستاران تقسیم می‌شود که هم اکنون در قزوین نیز اجرایی شده و مهمترین فایده آن ایجاد استقلال مالی در گروه پرستاری و به وجود آمدن هویت مستقلی برای این قشر شده است.

مدیر نظام پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از مسئولان استان درخواست کرد تا به مسائل مختلف پرستان در خصوص جبران کمبود نیروی انسانی، حقوق، مزایا و اضافه کاری آنها بیشتر رسیدگی کنند و با توجه به شرایط اقتصادی امروز، این موضوعات را مورد بازنگری بیشتری هم قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.