رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: تاکنون از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر حافظ کلام الله مجید در قالب ۲۴ هزار و ۵۰۰ جزء تجلیل شده است.

حسین برجی معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در مراسم همایش حافظان قرآن کریم گفت: همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و همچنین روز شهادت سیدالساجدین امام سجاد (ع)، دومین آیین تجلیل از ۸۰ حافظ کل قرآن کریم و بیستمین همایش تقدیر از ۴۳۰ حافظ یک تا ۱۰ جزء قرآن در شهر قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: طرح تجلیل از حافظان قرآن کریم در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر پرورش ۱۰ میلیون حافظ قرآن از سال ۱۳۹۲ به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین و دیگر دستگاه‌ها و فعالان و موسسات قرآنی آغاز شده است.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین عنوان کرد: تاکنون با اجرای این همایش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر حافظ کلام الله مجید در قالب ۲۴ هزار و ۵۰۰ جزء تجلیل شده است.

وی بیان کرد: ۸۵ درصد از حافظان قرآنی که مورد تجلیل قرار گرفتند را بانوان و ۱۵ درصد دیگر را آقایان تشکیل می‌دهند همچنین در طی اجرای این طرح ۴۵۰ نفر بزرگسال و ۷۵ نفر کودک و نوجوان موفق به حفظ کل یا جزء‌هایی از قرآن کریم شدند.

برجی اظهار کرد: با نگاه به گذشته و طی نشست‎های مستمر و متعدد با فعالان و موسسات قرآنی که در سال گذشته صورت گرفت، کاستی‌ها و نواقص لایحه اولیه این طرح که در سال ۹۲ به تصویب رسیده بود، برطرف شد و این موضوع در قالب یک لایحه جامع قرآنی که مضامین نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را هم دربر می‎گرفت به شورای اسلامی شهر قزوین ارائه شد که خوشبختانه در بازه زمانی دو ماه اخیر به تصویب رسید و مراحل قانونی آن هم طی شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: امیدواریم اجرای این طرح جامع قرآنی، منشا تحولات عظیم در سطح شهر قزوین و جامعه قرآنی ما شده و موجب ترغیب و تشویق بیشتر افراد برای ورود به فعالیت‌های قرآنی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.