مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: با تدبیر دولت سیزدهم اعتبار بخش توانبخشی ما بالغ بر ۲۰۰ درصد رشد داشته است و بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان در سال به ۳۵ هزار نفر مددجو مستمری داده می‌شود.

علی دهباشی پور مدیرکل بهزیستی استان قزوین در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار می‌شد، گفت: با تدبیر دولت سیزدهم اعتبار بخش توانبخشی ما بالغ بر ۲۰۰ درصد رشد داشته است و امروز به بیش از سه هزار توانجو ابزار توانبخشی نظیر ویلچر اهدا شده و سالیانه بالغ بر ۲۵ دستگاه ویلچر برقی به مددجویان اهدا می‌شود.

دهباشی پور بیان کرد: افزایش مستمری و حق پرستاری در دولت سیزدهم صورت گرفت و بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان در سال به ۳۵ هزار نفر مددجو مستمری داده می‌شود. در سال ۹۱ به هریک از مستمری بگیران ۳۰ هزار تومان و امروز این میزان به ۹۹۴ هزار تومان رسیده است و اکنون هیچ پشت نوبت مستمری‌بگیر نداریم و به ۲۵۰۰ نفر حق پرستاری خانواده محور می‌دهیم.

این مسئول عنوان کرد: خانواده‌هایی هستند که توانایی هزینه‌کرد مخارج کودکان خود را ندارند و این شرایط در دولت سیزدهم فراهم آمده که به ۳۱۸ نفر از خانواده‌های نیازمند در قالب طرح «امداد خانواده»، ماهانه بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعلق می‌گیرد تا کودکان از ابتدایی‌ترین نیاز‌های روزمره خود بهره‌مند شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: برای اولین بار توسط دولت سیزدهم، آزمون استخدامی ویژه معلولان برگزار شد که سهم استان قزوین ۹۱ نفر بود.

دهباشی پور اضافه کرد: سال‌هاست که در اجرایی شدن سهمیه سه درصدی و تبصره ۳۰ درصدی معلولان دچار چالش بودیم، اما با همت و تدبیر دولت سیزدهم این مهم اتفاق افتاد که آزمون استخدامی ویژه معلولان برگزار شود تا در حوزه اشتغال معلولان کمتر دچار چالش داشته باشیم.

وی اضافه کرد: مدیرکل بهزیستی استان قزوین در ادامه افزود: عدم به کارگیری معلولان بر اساس قوانین سبب شده بود تا سهمیه تمامی ظرفیت‌های سه درصدی کشور در طول تاریخ انقلاب استفاده نشود که در دولت سیزدهم محقق شد و فضای اشتغال برای بیش از ۴۰۰۰ نفر در کشور و ۹۱ نفر در استان فراهم شد.

افزایش تعداد کودکان کار ایرانی در قزوین

دهباشی‌پور گفت: سال گذشته از سوی وزیر کشور برای استاندار قزوین ابلاغیه ارسال شد که چرا امتیاز استانداردسازی پایین است و امروز این مسئله جزو دغدغه‌های استان شده، به برکت سفر شهید رئیسی به استان، اعتبار برای ساخت و تکمیل ساختمان بهزیستی در سه شهرستان تعلق گرفت و خوشبختانه ساختمان نیمه تمام بهزیستی شهرستان قزوین به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: در حوزه آب‌درمانی برای خدمت رسانی به مددجویان بهزیستی دچار مشکل هستیم و امیدواریم با دریافت اعتبار، مرکز آب‌درمانی و فیزیوتراپی تخصصی ساختمان بهزیستی نیز به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: با همت استاندار قزوین، کمپ ماده ۱۶ در استان راه‌اندازی شد و به واسطه این کمپ خدمات شایان توجهی به مددجویان استان ارائه شده و فضای مناسبی برای توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان اعتیاد کمپ ماده ۱۶ ایجاد شده است و مجموعه اشتغال به وجود آمده از سال ۱۴۰۲ تا به امروز ۴۱۱ مورد بوده است.

وی گفت: تعداد کودکان کار اتباع در استان قزوین ۱۵۰ نفر است که نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته، اما تعداد کودکان کار ایرانی افزایش پیدا کرده است در این شرایط ساماندهی کودکان کار نیازمند فرهنگ‌سازی و همراهی مردم است و مادامی که مردم در خیابان‌ها به کودکان کار کمک کنند، این پرونده بسته نخواهد شد.

دهباشی‌پور افزود: به مناسبت هفته بهزیستی، ۴۲ واحد مسکونی معلولان در هفته جاری به صورت کشوری ویدئو کنفرانسی تحویل خواهد شد و همچنین ۶۳ مورد اشتغالزایی صورت می‌گیرد و یک کمپ ترک اعتیاد در تاکستان در حال تکمیل پروژه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار