کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس درباره مسائل مختلف سرخابی ها توضیحاتی را بیان کرد.

امید عالیشاه کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس اظهار کرد: امسال دوازدهمین سال حضورم در پرسپولیس است و در وسط این سال‌ها برای  خدمت سربازی به تراکتور رفتم و برگشتم.  زمان کالدرون می‌خواستم از پرسپولیس جدا شوم، چون دچار چالش شده بودیم. اوایل حضور کالدرون در پرسپولیس من در هافبک دفاعی هم مورد استفاده قرار می‌گرفتم و خیلی برایم جالب بود.

او افزود: در زمان کالدرون تمام بازی‌ها را فیکس بازی می‌کردم، اما آن موقع تازه کرونا آمده بود و هنوز اثبات نشده بود که چنین ویروسی در دنیا  وجود دارد و من و شجاع خلیل زاده مریض شدیم و ۲ ماهی سرفه می‌کردم و با خودم می‌گفتم چرا خوب نمی‌شوم. من با زدن آمپول سعی می‌کردم خودم را به بازی‌ها برسانم و ۲ بازی را با همان مریضی بازی کردم، اما وقتی می‌خواستم برای بازی بعدی به زمین مسابقه بروم سرم گیج رفت و به زمین خوردم، آن بازی را نرفتم و از کالدرون معذرت خواهی کردم، چون دیگر توان بازی کردن نداشتم و بدنم نمی‌کشید و ایشان هم پذیرفتند. اما نمی‌دانم بعد از آن چه اتفاقی افتاد که کالدرون به طور کلی من را کنار گذاشت. البته قسمت این بود که همچنان در کنار هواداران پرسپولیس باشم و از این اتفاق خوشحال هستم.

عالیشاه درباره قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیست و سوم فوتبال گفت: همیشه ما می‌گفتیم که به نتایج دیگران کاری نداریم وباید نتیجه خودمان را بگیریم و در زمین بجنگیم و تلاش کنیم و طبیعتا نتیجه اش را درو خواهیم کرد. خدا را شکر این اتفاق افتاد و بازی استقلال خوزستان عین خواب و رویا  بود و  همه اش فکر می‌کردم که شرمنده مردم نشویم و در رختکن جو عجیبی بود و بعد از صحبت‌های اوسمار دوباره به زمین مسابقه برگشتیم.  نقطه عطف قهرمانی حمایت هواداران و انگیزه‌ای بود که به بازیکنان القا می‌کردند که بازی تاریخی و رویایی شده بود. فکر نکنم تاریخ لیگ برتر این اتفاق را به خود دیده باشد. به نظرم کادر فنی و بازیکنان استقلال گول بازی ما با استقلال خوزستان را خوردند و گفتند ۳ برهیچ است و بازی تمام می‌شود و شاید در بازی با نساجی مدارا کردند که شرایط را نگه دارند و گل نخورند.

عالیشاه گفت: اگر استقلالی‌ها بازی خود را با نساجی برده بودند جای بهانه جویی و غرولند‌ها نبود. من بعد از قهرمانی چیز‌های را شنیدم که این ناملایمت‌ها را نمی‌شود بخشید و قهرمانی پرسپولیس را با بهانه جویی و غرولند ساده زیر سوال بردند. ما تلاش کردیم و به قهرمانی رسیدیم. افتخار آفرینی و قهرمانی‌ها در تاریخ می‌ماند نه بهانه جویی ها.   

او افزود: لیگ پارسال جذاب بود و تا ۵ دقیقه آخر هم تکلیف قهرمان لیگ مشخص نبود و ۷۰ هزار تماشاگر در بازی پایانی در ورزشگاه آزادی بودند و می‌گفتم که خدا کند شرمنده این هواداران نشویم و دیدید ورق برگشت و تیم ما قهرمان لیگ برتر شد. به نظرم به این زیبایی فوتبال باید احترام گذاشت. مگر آن سالی که استقلال با فرهاد مجیدی قهرمان شد کسی غرولند و بهانه‌ای آورد و ما هم به دوستان استقلالی خود تبریک گفتیم.

عالیشاه درباره اینکه از وضعیت اورونوف خبر دارد و اینکه او همراه با تیم ملی امید ازبکستان در المپیک پاریس حضور دارد، گفت: بله، جا دارد آرزوی موفقیت برای ورزشکاران ملی کنیم که به المپیک پاریس می‌روند و موفق باشند. اورونوف هم در اختیار باشگاه نیست و سال گذشته خیلی به تیم کمک کرد. امیدوارم او در این فصل هم به همان منوال باشد و در همه بازی‌ها شرایط خوبی داشته باشد و بتواند بیشتر از این به تیم پرسپولیس کمک کند. صحبت‌هایی از فروش اورونوف شده بود که امیدوارم کذب باشد. با توجه به اینکه اکثر بازیکنانمان را از دست دادیم دیگر هر جور شده باید اورونوف را نگه دارند. او حداقل یک الی ۲ مدافع را  مشغول خودش می‌کرد و این جور بازیکنان لحظه‌ای عمل می‌کنند و یک دفعه می‌بینید که یک لحظه ورق بازی را برمی گردانند. خیلی از بازیکنان ما همین آمادگی را دارند و این استعداد دارند که در یک لحظه بازی را برگردانند.   

عالیشاه درباره پیوستن رضاییان به استقلال گفت: او حق انتخاب داشت و به استقلال رفت. این انتقال باعث شد که من به عنوان هوادار بفهم  که ساده انگاری نکنم و حرفی را باور نکنم و به هرحرفی دل نبندم. فوتبال حرفه‌ای است و رفتن او به استقلال مشکلی ندارد.

عالیشاه درباره اینکه گفته می‌شد که او با حضور رضاییان در پرسپولیس مخالفت کرده است، گفت:  تا به امروز در امور باشگاه دخالت نکردم. من به خودم اجازه نمی‌دهم که در مورد آمدن یک بازیکن به پرسپولیس دخالت کنم و به من ربطی ندارد. حتی در مورد سرمربیگری اوسمار، درویش از من و امیری هم پرسیده بود که من گفتم حیطه وظایف و اختیارات من فرق می‌کند و نه تنها خودم بلکه به بقیه هم اجازه نمی‌دهم در این باره حرفی بزنند. من نمی‌دانستم که سروش رفیعی و دیگر بازیکنان در انتخاب اوسمار نقش داشتند، چون اگر می‌دانستم نمی‌گذاشتم و با آن‌ها صحبت می‌کردم که نباید دخالت کنند. اگر اوسمار بد نتیجه می‌گرفت، اولین نفر، من زیر سوال می‌رفتم که تو به عنوان بازیکن چرا این کار را کردی و اوسمار را برای سرمربیگری انتخاب کردی؟ من به عنوان بازیکن تمام و کمال در خدمت تیم هستم و از سرمربی تیم حمایت می‌کنم.   هرگز در نقل و انتقالات دخالتی نداشتم و نخواهم داشت.  

عالیشاه درباره نقل و انتقالات و بازیکنان جدا شده از پرسپولیس  بیان کرد: به هر حال معیار‌ها و انتخاب‌هایی که بازیکنان دارند بستگی به انتخابشان دارد. یک بازیکن  عشقش این است که زندگی بهتری در آینده داشته باشد و بازیکن دیگر  وقتی ۴ هوادار ۲ آتیشه را می‌بیند که از بازی اش لذت می‌برند و خوشحالند که تیمش را شاد می‌کند از آن قضیه لذت می‌برد. همه این مسائل را کنار هم می‌گذارید نباید آن بازیکنی که زحمت می‌کشد کارش بی ارزش شود. شاید سقف قرارداد هم باعث شد که این اتفاقات هم بیفتد. قرارداد من یک سوم بازیکنان درجه دوم و سوم هست، اما معیار‌های من فرق می‌کند. هیچ منتی هم نیست و با افتخار در تیم پرسپولیس هستم. به نظرم باید انگیزه بازیکنان جدا شده هم بدانید و با آنها صحبت کنید که چه اتفاقی افتاده است. در بحث سقف قرارداد برخی از تیم‌های روش‌های پرداختی دیگر هم دارند که می‌توانند پول پرداخت کنند. اعداد و ارقام عجیب و غریبی در نقل و انتقالات دارد منتقل می‌شود و برخی از بازیکنان ترجیح می‌دهند به آن اعداد و ارقام برسند. سقف قرارداد یک چیز بی اساسی است.

او افزود: من نمی‌دانم کجای دنیا چنین اتفاقی می‌افتد. با توجه به ورودی و خروجی باشگاه و تراز نامه سالیانه‌ای که دارند باید هزینه شود. حالا اکثر باشگاه‌های ایران زیان ده هستند دقیقا نباید قراردادی ببندند، اما می‌بینید که رقم‌های عجیب و غریبی دارد پرداخت می‌شود. ما به جای این کار‌ها باید به حق پخش تلویزیونی، تبلیغات محیطی، استفاده از ظرفیت‌های هواداری و رسانه‌ای و فوتبال پایه برسیم تا به باشگاه‌ها کمک کنیم که هر چقدر درآمد کسب کردند همان قدر هزینه کنند. حالا آن موقع تراز نامه باشگاه‌ها مثبت نباشد حداقل تراز نامه شان منفی هم نیست. باشگاهی می‌خواهد هزینه کند و دوست دارد بازیکن میلیون دلاری بگیرد و این چه عیبی دارد. تیم‌های عربی دارند هزینه می‌کنند، اما درآمدی ندارند. البته آنها برای خوشحال کردن هوادارانشان هزینه می‌کنند و یک بازیکن می‌گیرند تا توریست و هوادار جذب کنند و از هزاران کار دیگر می‌توانند درآمدزایی کنند. اما ما اینجا زیرساخت‌های درست حسابی نداریم و همه هزینه‌ها باعث شادی اجتماعی می‌شود.

کاپیتان پرسپولیس گفت:  یکسری قوانین در نظر می‌گیرند که فقط باشگاه‌ها سود می‌برند. جوانانی که دارند بازی می‌کنند بیگانه نیستند. اینکه قانون بالای ۳۰ سال می‌گذارند، اما بعد از آن این قانون را برمی دارند و چرا این قانون را گذاشتند و بعد برداشتند. به نظرم التهاب جامعه هواداری را با وضع برخی از قوانین  بالاتر می‌برند  و در مورد سقف قرارداد باعث می‌شوند بین باشگاه‌ها دعوا شود. خیلی از تیم‌ها هزینه می‌کنند تا قهرمان شوند و ما اشتباه می‌کنیم که هزینه نمی‌کنیم. من آمار دارم که باشگاه پرسپولیس یک هزار تومان از سقف ۲۰ میلیاردی بالاتر نرفته است.

عالیشاه درباره اینکه برخی از باشگاه‌ها قرارداد یک میلیون دلاری با بازیکنان داخلی خود بسته اند، گفت: برخی از باشگاه‌ها می‌خواهند برای هواداران خود هزینه کنند چه ایرادی دارد و نوش جان بازیکنانی که قرارداد یک میلیون دلاری بستند. بازیکنانی که به پرسپولیس آمدند سابقه بازی در این تیم را داشته اند و به جو باشگاه یک جورایی آشنا هستند و می‌دانند چه بار سنگینی را باید به دوش بکشند. واقعیتش این است که تیم پرسپولیس  برای حضور در لیگ نخبگان آسیا باید بیشتر از این تقویت شود، چون هوادار می‌گوید که چند سال قهرمان ایران شویم یک جایی دوست دارم قهرمان آسیا شوم. چه ایرادی دارد که باشگاه چالش جدیدی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار