قنبرزاده گفت: ورزشگاه آزادی در حال بازسازی است، اما بازهم در بازدیدی که داشتیم ایده‌آل نبود و بعید است به موقع به بازی تیم ملی در شهریور ماه برسد.

منصور قنبرزاده نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره وضعیت ورزشگاه‌های تیم‌های لیگ برتری در فصل پیش رو گفت: این کارگروه‌هایی که نظارت دارند مکرر بررسی می‌کنند و گزارش می‌آورند. در یک برهه‌ای بار‌ها نشان دادند شرایط ورزشکاران و امکانات در سطح کشور نیست و باید از جایی شروع کرد. چندین سال پیش شرایط اسفباری داشتیم. نهایتا تغییرات خیلی خوبی ایجاد شد. الان بعد از ۵-۶ سال باید خودمان را به شرایط روز نزدیک کنیم.

او ادامه داد: نور ورزشگاه، تسهیلات ویژه تماشاگران در بخش خانم‌ها و آقایان. موظفیم شرایط را برای ورود خانم‌ها مهیا کنیم. تسهیلاتی مانند سرویس‌های بهداشتی و چشمه‌های آبی که باید باشند، صندلی‌هایی که با دوربین‌های مشخص تحت مراقبت هستند و هرفرد روی صندلی خودش بنشیند. اگر صددرصد هم نرسیم باید به این سمت و سو رفت. اگر یک استان به این استاندارد نرسد، چون نظارت AFC خیلی شدیدتر شده و اینها را ممیزی می‌کند و ما ناچاریم اگر ورزشگاهی کف استاندارد را نداشته باشد در زمین همجوار بازی می‌کنند. اسم نمی‌آوریم، اما خوش‌بین هستیم، چون همه پای کار آمدند. برای جلسه استانداردسازی ورزشگاه استاندار می‌آید موضوع را جدی گرفتند. شوخی بردار نیست. ممکن است به ناچار بدون تماشاگر بازی‌های یک تیم برگزار شود.

قنبرزاده در خصوص میزبانی سرخابی‌ها در ورزشگاه تختی گفت: خود آقای تاج و سازمان لیگ و مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران از ورزشگاه تختی دیدن کردند. ورزشگاه هم پای کار آمده و نیاز به اعتبارات دارد. اگر به آن برسیم ورزشگاه خوبی است و بار را از روی ورزشگاه آزادی کم می‌کند. ورزشگاه آزادی در حال بازسازی است. تلاش زیادی شرکت توسعه و تجهیز می‌کند، اما بازهم در بازدیدی که داشتیم ایده‌آل نبود و بعید است به موقع به بازی تیم ملی در شهریور ماه برسد و این باعث نگرانی شده است.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد:  هم سکو‌ها و هم جایگاه‌ها و مسایل دیگر هنوز کامل بازسازی نشده اند و اگر AFC تایید نکند باید جریمه بالایی بدهیم. بحث میزبانی هست. ما گزینه جایگزین داریم، اما شایسته نیست که در ورزشگاه آزادی که تیم تمرین می‌کند و ورزشگاه اول است نتوانیم بازی کنیم، اما اگر نشود به آن فکر شده است. حتما انشالله آماده خواهد شد. دو شیفت دارند کار می‌کنند. اعتبارات خوبی به شرکت توسعه داده اند.  

او در پاسخ به اینکه رفعتی گفته است که همه بازی‌ها در پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود، گفت: مردم فرصت بهتری دارند و طبیعی است که در روز‌های تعطیل برگزار شود. در ستاد برنامه‌ریزی آقای تاج هم گفتند که پنجشنبه و جمعه باشد.

 قنبرزاده درباره اینکه دو میلیون دلار به فدراسیون فوتبال بابت خرید VAR تخصیص داده شد و اینکه چرا وزارت ورزش و جوانان این پول را به حساب فدراسیون واریز نمی‌کند، بیان کرد: تشکر می‌کنم از هیات دولت با پیگیری آقای مخبر ۱۱۰ میلیارد تومان در کوتاه‌ترین زمان ممکن تخصیص داده شد و حدود ۱۰ ماه پیش این اتفاق افتاد، اما این اعتبار مستقیم به حساب فدراسیون نمی‌آید. باید به وزارت ورزش و شرکت توسعه تجهیز برود. آنها هم در سیکل اداری گیر کرده‌اند هرچند باید روندش تسریع شود. باید خیلی از کار‌ها انجام میشد. بار‌ها فدراسیون جلساتی گذاشت. این پول باید ترخیص میشد. آقای تاج اعتباری را از محل خود فدراسیون فوتبال تامین می‌کنند تا بعد این پول جایگزین شود. خوشبختانه تدبیر شد که بیش از این زمان نبرد. مردم حق دارند آنها فدراسیون فوتبال  را می‌بینند، اما توسعه و تجهیز در اختیار فدراسیون نیست. ورزشگاه‌ها دولتی هستند بالا رفتن ارز هم تاثیردارد. فدراسیون با همه این اوصاف خوشبختانه این کار را انجام دادند تا ۱۱۰ میلیارد را تامین کنند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص ورود سه دستگاه VAR از چین اظهار کرد: ممکن است به  دو سه هفته اول لیگ برتر نرسد، اما برخی از ورزشگاه‌ها زیرساختشان خوب نیست.

قنبرزاده درباره اینکه چقدر یک تیم در لیگ برتر می‌تواند هزینه کند؟ گفت: برای تیم‌های الیت اینگونه است و با پاداش و اینها حدود ۵۰۰ میلیاردتومان تیم‌های الیت می‌توانند استفاده کنند. باشگاهی داشتیم که یک میلیون دلار بازیکن فروخته این می‌آید روی سقف قراردادش.  

او ادامه داد: ما یک قوانین داخلی داریم مرجع قضایی نیستیم. قرارداد‌هایی که به ثبت سازمان لیگ می‌رسند اعتبار دارند و یکی از بند‌ها گفته چنانچه ثابت شود یک قرارداد سوری بوده و افشا شود صاحبان امضای باشگاه یک تا دو فصل از فعالیت فوتباللی محروم می‌شوند و پنجره نقل و انتقالاتی آن باشگاه یکی دو فصل بسته خواهد شد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه قانون سقف سال گذشته رعایت شد یا خیر بیان کرد: سال گذشته که تمام شد امسال هم برخی خبر‌ها آمده است و نهاد‌های نظارتی پیگیری می‌کنند و اگر مدرکی پیدا کنند حتما برخورد می‌کنند. ما قوانین مبارزه با پولشویی که از قوانین کشوری هست را داریم و باشگاه‌ها ملزم به رعایت قوانین مبارزه با پولشویی هستند. همین بحث باشگاه مس مربوط به چندسال قبل بود، اما بالاخره سرنخ‌هایی پیدا شد. ماجرای پولشویی و فرار مالیاتی فقط در فوتبال نیست. اگر مبلغ قرارداد ثبت شده با واقعیت فرق داشته باشد فرار مالیاتی محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
نمی‌خواهید کار کنید . راست میگید از پول‌هایی که برای حقوق خودتون و ورزشکارا کنار گذاشتید درصدی رو بذارید کنار پولش جور میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
مثلا با varنمیشه ی پنالتی را اعلام نکرد باز اصل نظر دارو است در واقع ما داور مستقل و حقگو و نترس میخایم البته اگه var هم باشه برای رسیدن عدالت بهتره ولی اصل چیزه دیگه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
عیب ندارد عوضش موشک داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
چرا پول بیت‌المال را درمیان‌ المپیک ها تقسيم میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
واقعاً بعد ۵۰ سال نمی‌خواهید یه ورزشگاه جدید بسازید؟!این همه پول تو فوتبال خرج میشه کجا میره؟چرا واسه استقلال و پرسپولیس یه ورزشگاه اختصاصی نمی سازید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
کمترپول تو حساب این فوتبالیست های بی خاصیت بریزید و خرج باشگاه ها کنید مگه اینا رونالدو و نیمار هستن که نجومی میگیرن با این‌ بازی‌ کردن که‌ انگار طرفشون بچه های محله هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
با این اوضاع خراب اقتصادی خریدش ضروری نیست
آخرین اخبار