مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم گفت: در استان قم به ویژه از ابتدای تیرماه، شاهد افزایش چشمگیر مصرف برق هستیم، به طوری که در هفته گذشته، مصرف برق استان به ۹۶۷ مگاوات رسید.

یوسف صادقی،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم با اشاره به افزایش دمای هوا در هفته جاری، به هم استانی‌های قمی توصیه کرد که در مصرف برق صرفه جویی کنند.

وی افزود: هفتۀ جاری گرم‌ترین هفتۀ سال خواهد بود و گنبد حرارتی در خاورمیانه باعث افزایش متوسط دما به میزان سه درجه شده است. در حال حاضر نیز، میزان مصرف برق در کشور ما به طور روزانه بیش از ۷۵ هزار مگاوات و شب‌ها بیش از ۷۰ هزار مگاوات می‌باشد.

وی ادامه داد: در استان قم به ویژه از ابتدای تیرماه، شاهد افزایش چشمگیر مصرف برق هستیم، به طوری که در هفته گذشته، مصرف برق استان به ۹۶۷ مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم با تأکید بر ضرورت توجه به مدیریت صحیح مصرف برق در ساعات اوج مصرف (ساعات پیک)، افزود: مشترکان می‌توانند با کاهش استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات ۱۳ تا ۱۸ در پیک روز و ۲۰ تا ۲۳ در پیک شب و تنظیم دمای کولر‌های آبی و گازی بر روی ۲۴ درجه سانتی‌گراد، به کاهش بار شبکه توزیع برق در ساعات پیک کمک نمایند و یاری رسان خادمین خود در شرکت توزیع نیروی برق استان باشند که بتوانیم شبکه‌ای پایدار و به دور از خاموشی در سطح استان داشته باشیم.

صادقی به هم استانی‌ها توصیه کرد که برای ایجاد آسایش در محیط، دمای محیط را در محدوده ۲۴ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد نگه دارند و از استفاده بی‌رویه از وسایل برقی پرمصرف نظیر اتو، جاروبرقی و ... در ساعات پایانی روز خودداری کنند.

وی همچنین از مشترکان بخش‌های تجاری و اداری خواست با مدیریت صحیح مصرف برق در این مکان‌ها، به کاهش بار شبکه توزیع برق کمک کنند.

صادقی در پایان یادآور شد: همیاری و همکاری مردم در این شرایط می‌تواند به کاهش مصرف برق و مدیریت بهینه منابع کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار