رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان استهبان گفت: یک واحد اتاقک غیرمجاز که در اراضی ملی پناهگاه حیات وحش بختگان ساخته شده بود، تخریب شد.

ذبیح الله محمدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان استهبان اظهار کرد: ساخت و ساز‌های غیرمجاز در مناطق تحت مدیریت محیط زیست تهدیدی برای حفاظت از این مناطق قلمداد می‌شود، قانون در این موارد با برخورد قاطع و قلع و قمع مستحدثات و سازه‌های احداث شده راه را برای حفاظت بیشتر از این مناطق گشوده است.

 او گفت: یک واحد اتاقک غیرمجاز در اراضی ملی پناهگاه حیات وحش بختگان در این شهرستان ساخته شده بود که تخریب شد.

 محمدی بیان کرد: طی فعالیت‌های مستمری که توسط این اداره در شهرستان در حال انجام است بالغ بر ۸۱ هکتار از اراضی ملی که به صورت غیرمجاز تصرف شده بود تاکنون در امسال رفع تصرف شده است.

او ادامه داد: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان استهبان پس از بررسی‌های لازم متوجه شد که یک واحد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی مشهور به تنگ گچ کوه و تنگ کوچک واقع در منطقه پناهگاه حیات وحش بختگان در حال ساخت بوده و مورد تصرف غیرقانونی قرار گرفته است.

 محمدی افزود: با همکاری و دستور مستقیم دادیارِ پرونده، نسبت به قلع و قمع بنا اقدام شد.

 او با اشاره به مشکلات اجتماعی ناشی از ساخت و ساز‌های غیرمجاز، اضافه کرد: آسیب و تبعات منفی این نوع ساخت و ساز‌ها درازمدت خواهد بود.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست استهبان اضافه کرد: بحث پیشگیری و مقابله هر ۲ در ساخت و ساز‌های غیر مجاز مهم است، اما اثربخشی پیشگیری از مقابله بیشتر است؛ چون اگر مقابله به خوبی اثر می‌گذاشت، بعد از این اقدام مجدد شاهد تعدد تخلفات در ساخت و ساز‌های غیرمجاز نبودیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار