شهردار کازرون گفت: اگر بتوانیم با فرهنگ سازی و آموزش تفکیک زباله، میزان تولید زباله را کاهش دهیم ضمن صرفه جویی در اتلاف هزینه، این مبلغ را در حوزه‌های عمرانی و خدمات شهری استفاده می‌کنیم.

رضا نوذری شهردار کازرون ضمن تشکر از مسئول خانه فرهنگیاران پریشو به جهت همکاری با شهرداری و تلاش جهت حفظ محیط زیست، اظهار کرد: خانه فرهنگیاران پریشو طی ٢ سال گذشته همکاری خوبی با شهرداری کازرون در جهت آموزش به کودکان و خانواده‌ها به منظور تفکیک زباله از مبدأ و همچنین تولید خشکاله داشته اند.

او ضمن ابراز امیدواری از استمرار این آموزش‌ها و فرهنگ سازی ها، تصریح کرد: برای اجرای طرح تابستانه قهرمانان زمین که توسط خانه فرهنگیاران پریشو و با همکاری شهرداری آغاز شده است بر همکاری همه ادارات در این راستا تاکید کرد.

روزانه حدود ۶٠ تا ٨٠ تن زباله در کازرون تولید می‌شود 

نوذری ادامه داد: روزانه حدود ۶٠ تا ٨٠ تن زباله در شهر کازرون تولید می‌شود که از این میزان حدود ٧٠ درصد آن زباله های‌تر است و اگر با آموزش و فرهنگ سازی بتوانیم زباله های‌تر را تبدیل به خشکاله کنیم می‌توانیم ضمن کاهش تولید زباله از آن برای مصرف دام و طیور استفاده کنیم.

هزینه جمع آوری زباله در کازرون ماهانه حدود ۴ میلیارد تومان است

شهردار کازرون افزود: هزینه جمع آوری زباله در شهر کازرون ماهانه حدود ۴ میلیارد تومان است و همچنین هزینه حمل و انتقال آن به شیراز حدود یک میلیارد و ۴٠٠ میلیون تومان است که اگر بتوانیم میزان تولید زباله را کاهش دهیم ضمن صرفه جویی در اتلاف هزینه، این مبلغ را در حوزه‌های عمرانی و خدمات شهری استفاده می‌کنیم.

اگر موضوع معضل پسماند و دفن آن حل نشود تبدیل به بحران خواهد شد

محمد علی برزوئی معاون خدمات شهری شهرداری کازرون در ادامه این جلسه بر نقش سازمان‌های مردم نهاد در حفظ محیط زیست تاکید کرد و گفت: امروزه پسماند و دفن آن برای شهرستان و حتی کشور تبدیل به یک معضل شده است که اگر این موضوع حل نشود، به یک بحران تبدیل خواهد شد.

او، از همه دوستداران محیط زیست دعوت کرد که در خصوص اجرای طرح تابستانه قهرمانان زمین به این طرح بپیوندند. 

محمدامین بیرامی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون نیز، بیان کرد: شهرداری کازرون جزو محدود شهرداری‌های کشور بود که خانه محیط زیست کازرون را ایجاد کرد.

او ابراز امیدواری کرد: با تعامل خوبی که بین شهرداری و دیگر ادارات وجود دارد بتوانیم در کنار هم و با کمک و مشارکت شهروندان به حفظ محیط زیست که میراث آیندگان است، کمک کنیم.

بیرامی، هدف از اجرای طرح تابستانه قهرمانان زمین را آموزش اصلاح الگوی مصرف، مدیریت پسماند‌های بازیافتی و تولید خشکاله برای خانواده‌ها و در نهایت کاهش ۵۰ درصدی پسماند‌های بی ارزش در آینده عنوان کرد. 

در این جلسه بر لزوم آموزش و فرهنگ سازی و همچنین استفاده از ظروف یکبار مصرف تجدید پذیر در ماه‌های محرم و صفر تاکید شد.

این نشست مشترک با حضور شهردار کازرون، معاون خدمات شهری شهرداری، رئیس محیط زیست شهرستان، رئیس هلال احمر شهرستان، نماینده اداره ورزش و جوانان، نماینده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان، نماینده سازمان تبلیغات، نماینده کمیته امداد امام خمینی (ره) و مسئول سازمان مردم نهاد خانه فرهنگیاران پریشو با موضوع فرهنگ سازی و آموزش تفکیک زباله از مبدا، تولید خشکاله، همکاری و مشارکت ادارات در اجرای طرح تابستانه قهرمانان زمین در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد.

کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.