به موازات گسترش حرکت شیرخوارگان حسینی در سطح جهان که اثر بسزایی در معرفی مکتب امام حسین (ع) داشته است، جبهه‌ استکبار ساکت ننشسته و به انحای مختلف در مقابل این خیزش و جریان حسینی موضع گرفته است.

مرتضی نجفی قدسی،قرآن پژوه و فعال رسانه در یادداشتی به مناسبت بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع) و شیرخوارگان حسینی، با اشاره به سابقه این جریان، چنین آورده است: 

بسم الله الرحمن الرحیم 
«بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ»؟! (سوره‌ی تکویر، آیه ی۹) 
این سؤالی است که در روز قیامت در بارگاه الهی از دختران زنده بگور شده و یا کودکان بی گناه کشته شده پرسیده می‌شود که به چه جرمی کشته شدند؟! 

همایش شیرخوارگان حسینی همه ساله در اولین جمعه از ماه محرم به همت عاشقان و شیفتگان اباعبدالله الحسین (ع) و به یاد مظلومیت طفل شش ماهه اش حضرت علی اصغر (ع) در سرتا سر جهان برگزار می‌شود. 

داستان شهادت مظلومانه حضرت علی اصغر (ع) در صحرای کربلا در روز دهم محرم، عاشورای سال ۶۱ هجری قمری مقارن با سه شنبه ۲۰ مهر سال ۵۹ هجری شمسی بوده است و از آن روز تاکنون وجدان بشریت از این همه سنگدلی که قاتلان امام حسین (ع) داشتند در عجبند که حتی به کودک شش ماهه‌ای که از شدت تشنگی در دستان پدر رمقی در بدن نداشت و هر لحظه ممکن بود جان بدهد هم رحم نکردند و با تیری گلوی نازک او را نشانه گرفته و گوش تا گوش بریده شد و ذبح گردید. 

در اینجا نقل است که امام حسین (ع) به خواهرشان حضرت زینب (س) فرمودند این طفل را بگیر! پس آن حضرت هر دو دست خود را در زیر گلوی طفل گرفت و، چون پر از خون شد به سوی آسمان پاشید و آنگاه فرمود آنچه که بر من این مصائب را آسان می‌نماید آن است که این مصیبت بزرگ در حضور پروردگار عادل نازل می‌شود و از عجایب داستان کربلا آن است که امام باقر (ع) فرمودند از آن خون طفل معصوم که امام حسین (ع) به آسمان پاشید حتی یک قطره هم بر روی زمین نیفتاد! 

آری شهادت حضرت علی اصغر (ع) نماد واضح و آشکار مظلومیّت ابا عبدالله الحسین (ع) است که دشمنانش حتی به کودک شش ماهه اش هم رحم نکردند و در بی رحمانه‌ترین شکل او را به شهادت رساندند و این روضه‌ها و مرثیه سرایی‌ها همیشه در تمام قرون گذشته برپا و قلوب شیعیان همواره از این جنایت‌ها متأثر و جریحه دار بوده است. 

از سال ۱۳۸۲ توسط مجمع جهانى حضرت علی اصغر (ع) طرحی ارائه گردید که مادران همراه شیرخوارگانشان با سربند‌ها و لباس‌های سبز متحدالشکل در مراسم بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع) حضور یابند و ضمن عزاداری، فرزندانشان را نذر یاری منجی موعود حضرت صاحب الزمان (عج) نمایند تا در مکتبِ امام حسین (ع) رشد یافته و سرباز وفادار این مکتب باشند. 

این مراسم ابتدا در محرم سال ۱۳۸۲ هجری شمسی تنها در مهدیه‌ی تهران با حضور دو هزار نفر از بانوان و نونهالانشان برگزار شد و از شبکه‌های تلویزیونی هم انعکاس یافت و به سرعت به الگویی در آیین‌های حسینی در سطح کشور و حتی کشور‌های منطقه تبدیل شد بطوری که در سال‌های بعد این مراسم باشکوه با حضور میلیون‌ها نفر از بانوان و کودکانشان در عتبات عالیات عراق، شهر‌های مهم هند و پاکستان و قطیف و احساء عربستان، بحرین، لبنان و سوریه، اندونزى، ترکیه، آذربایجان، افغانستان و دیگر کشور‌های اسلامی همزمان برگزار گردید و هم اکنون گستره‌ی برگزاری این مراسم طبق آخرین آمار‌ها به بیش از ٨/٥٠٠ جلسه در ۴۵ کشور جهان و در حقیقت در تمامی پنج قاره گسترش یافته است. 

در برگزاری این مراسم چه در ایران و سایر کشور‌های جهان از هیچ هزینه دولتی استفاده نمی‌شود و صد در صد کار به صورت مردمی و توسط شیفتگان مکتب اباعبدالله الحسین (ع) در سطح جهان برگزار می‌شود حتی در بعضی کشور‌ها مانند هند و کشور‌های اروپایی و آفریقایی، غیر مسلمانان هم نسبت به بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع) توجه و توسل دارند. 

واکنش جبهه‌ استکبار در مقابله با جریان شیرخوارگان حسینی 

به موازات گسترش حرکت شیرخوارگان حسینی در جهان که اثر بسزایی در معرفى مظلومیت امام حسین (ع) داشته است، جبهه‌ی استکبار و عواملشان نیز ساکت ننشسته و به انحاء مختلف در مقابل این خیزش و جریان حسینی موضع گرفته اند. 

به عنوان مثال در پارلمان انگلستان لایحه‌ای جهت لغو برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در بریتانیا مطرح می‌شود با این بهانه که این مراسم سبب ترویج خشونت در بین جوامع می‌شود و این در حالی است که آنها به برنامه‌های قمه زنی براحتی مجوز می‌دهند و حتی در رسانه هایشان پوشش هم می‌دهند تا بلکه آبرویی از اسلام ببرند! 

و یا روزنامه صهیونیستی «ها اَرتس» با تیتر «بمب‌های خطرناک» به واکنش علیه اجتماع شیرخوارگان حسینی در سطح جهان می‌پردازد و اعلام می‌کند که ایران با برگزاری این مراسم در حال سربازگیری برای خود است! 

و یا در دانشگاه لایدن هلند به منظور مبارزه با گسترش فرهنگ عاشورایی کرسی علی اصغر شناسی تأسیس می‌شود!

اعلام موضع نژاد پرستان رژیم صهیونیستی تحت فرماندهی عوادیا یوسف، خاخام افراطی یهودی و رهبر معنوی حزب شاس در تجمع های اعتراضی در آمریکا و لندن بر ضد همایش شیرخوارگان حسینی می گوید بر پایی این همایش ترویج نسل کشی در قرن حاضر است! 

و یا یکی از وهابیون متعصب اعلام می کند بترسید از روزی که علی اصغر جهانی شود و برای مقابله با این ماجرا اصل وجود حضرت علی اصغر (ع) در واقعه ی کربلا را منکر می شود! 

اجمالاً بازتابها و مقابله دشمنان با مراسم شیرخوارگان حسینی از آنجا که این مراسم نقش مهمی در معرفی مکتب ضد ظلم حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)‌ در سطح جهان دارد، بسیار حائز اهمیت و گسترده بوده است و نشان می دهد که این کار، طرح موفق و مهمی بوده و در بیداری ملت ها و مقابله با ظلم و ستم مؤثر است. 

البته شایسته است صدا و سیما تلاش کند تا حضور مردم کشورهای مختلف در مراسم شیرخوارگان حسینی را بیشتر پوشش بدهد تا اهمیت این حرکت را بیشتر پی ببریم و بر هم افزایی تشکل های حسینی در سطح جهان بیفزاییم. 

در اینجا لازم می دانم اشاره ای به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل بکنم که الحق و الانصاف راه یزیدیان را بعد از ۱۴۰۰ سال احیاء کرده و تا توانسته اند مخصوصاً کودکان مظلوم فلسطین و غزه را آماج حملات وحشیانه خود قرار داده و دهها هزار کودک را تاکنون کشته اند و آنها هم که زنده هستند به علت محاصره غذایی و از فرط گرسنگی و یا تشنگی و یا مصرف آبهای آلوده مریض و ناتوان و در حال تلف شدن هستند و این جنایتهای ضد بشری در جلوی چشمان جهان باصطلاح متمدن و با حمایتهای بی دریغ تسلیحاتی و لجستیکی آمریکای جنایتکار انجام می شود و از نسل کشی مردم غزه هیچ ابایی ندارند. 

امیدواریم وعده ی صادق «وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ» هر چه زودتر فرا رسد و مردم جهان جلوه ی قهاریت پروردگار عالم را ببینند و بساط ظلم و ستم از سطح جهان جمع شود و ستمگران به سزای اعمالشان برسند که فرموده است: «انا من المجرمین منتقمون» ما از بدکاران و مجرمان انتقام خواهیم گرفت. 
مرتضی نجفی قدسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار